رئیس دیوان محاسبات:
رئيس ديوان محاسبات کشور گفت: درچارچوب قانون آمادگي لازم براي واگذاري اختيارات اين بخش را به استان کرمان داريم ، استان کرمان جزو استان‌های بالای جدول در حوزه اجرای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۵۶۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 15 February 2018

به گزارش تابناک کرمان، عادل آذر روز پنجشنبه در شورای اداری استان کرمان گفت: چارچوب جهان بینی حاکم بر دیوان محاسبات کشور مبتنی بر نظارت مستمر، پیشگرانه، هدایت گرانه و مقتدرانه است زیرا این دیوان وظیفه حراست از بیت المال را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه ببت‌المال فقط میز و صندلی و تجهیرات نیست و بخش عمده بیت‌المال سرمایه انسانی است بیان کرد: مرحله اول سرمایه انسانی کشور، مدیران به‌عنوان خط مقدم توسعه هستند.
آذر بیان داشت: صیانت این نیست که وقتی برای مدیر پرونده تشکیل شد به فکر آن بیافتیم و انجام اقدامات پیشگیرانه برای سلامت مدیران لازم است.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: دوره های آموزشی بر اساس موضوعاتی که بیشترین فراوانی را در پرونده های دیوان محاسبات کشور داشته اند را برنامه ریزی کرده ایم.
عادل آذر افزود: در حال حاضر به خصوص در موارد مربوط به حقوق های نجومی شهادت می دهم قاطبه مدیران ما آدم های پاک دست و دلسوزی هستند حتی کسانی که شاید چند پرونده در دیوان محاسبات داشته باشند و بخش عمده مشکلات ایجاد شده برای مدیران ناشی از برداشت نادرست از قانون، پیچیدگی های قانونی، تفسیر مخالف از هدف قانونگذار و ابهامات موجود و خلاء های قانونی است.
وی تصریح کرد: در دیوان محاسبات کشور به مدیران مشاوره می دهیم و تمام امکانات دانشی و کارشناسی ما در خدمت مدیران است.
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری نیست گفت: گزارش حسابرسی اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال تقدیم مجلس می‌شود.
عادل آذر با اشاره به اینکه گزارش ما تمام است و استان کرمان جزو استان‌های بالای جدول در حوزه اجرای اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: در بحث اقتصاد باید نگاه ما به درون کشور باشد و نباید نگاه ما به خارجی‌ها باشد.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه یک هیئت حسابرسی زمین‌خواری داریم افزود: کرمان جزو استان‌های خاص ما در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه معاملات بیست میلیون تومان به بالا حتما باید در سامانه دولت ثبت شود تصریح کرد: دقت و قانون را فدای سرعت نکنید.
آذر با بیان اینکه هنوز وزارت اقتصاد و دارائی میزان دارائی‌های کشور را نمی‌داند و دلیل آن این است که دارائی‌ها توسط مدیران ثبت نمی‌شود گفت: در این زمینه سامانه‌ای تعیین شده است.
وی در ارتباط با معادن اظهار داشت: از معادن استان کرمان بیش از میزان تعیین شده برداشت مواد معدنی استخراج می‌شود که باید در این زمینه جلوگیری شود و تخلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار