فرماندار ملایر: دولت و مسئولین و همه قوا دست در دست هم بدهند تا بتوانیم جایگاه معلمان را ارتقاء ببخشیم.
کد خبر: ۵۶۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 13 February 2018
فرماندار ملایر: دولت و مسئولین و همه قوا دست در دست هم بدهند تا بتوانیم جایگاه معلمان را ارتقاء ببخشیم.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: عبدالعظیم رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر در این مراسم که احمدی مقیم، معاون متوسطه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، برخی مدیران دستگاه‌های شهرستان و فرهنگیان حضور داشتند، به‌پیش بینی و درایت مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: حضور مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن بسیار گسترده و تماشایی بود به‌گونه‌ای که در روز‌های بعد از انقلاب تاکنون بی‌سابقه بوده و این نشان‌دهنده وحدت و همدلی است که در بین مسئولین و آحاد مختلف مردم وجود دارد.

وی عنوان کرد: حضور باشکوه و خیره‌کننده مردم عزیز ایران و به‌ویژه مردم شهرستان ملایر پیام‌های بسیار مهمی داشت، مردم در همه صحنه‌های بعد از انقلاب حضور مستمر و گسترده‌ای داشته‌اند و این وظیفه دولت و حاکمیت را برای برطرف نمودن مشکلات پیش رو و موجود دوچندان می‌کند.

رضایی یادآور شد: یکی از حوزه‌های بسیار مهم و حیاتی در کشور آموزش‌وپرورش است که بافکر انسان‌ها سروکار دارد و راهنما و هدایت‌گر انسان‌ها است به همین دلیل است که همه معلمان این احساس رادارند که معلمی شغل انبیاء است.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین باقیات و صالحاتی که هر فرد می‌تواند از خود به‌جای بگذارد این است که بتواند یک جامعه را درراه علم، پیشرفت و توسعه هدایت نماید.

وی خاطرنشان کرد: عشق و علاقه معلمان برای کار به اثرگذار بودن آن‌ها در دانش آموزان و مخاطبانشان است به‌خصوص در این نظام مقدس که بتوانند در تربیت نسل‌های آینده‌ساز این نظام مثمر ثمر باشند.

معاون استاندار افزود: شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که یکی از این ظرفیت‌ها، خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش و فرهنگیان است پس  نقش مدیران این نهاد اثرگذار برای هدایت درست بسیار مهم است.

وی درادامه گفت:شاید به‌درستی نتوانسته‌ایم نقش معلمان را در جامعه همچون کشور‌های پیشرفته برجسته‌نماییم، ولی قطعاً همه مردم قدردان زحمات شبانه‌روزی معلمان عزیز هستند.

وی بیان کرد: باید همه تلاش کنیم تا این نقیصه برطرف و جبران شود و با اتحاد و همدلی کمک کنیم تا آموزش‌وپرورش به‌عنوان اولویت اصلی در کشور تبدیل شود و دولت، مسئولین و همه قوا دست در دست هم بدهند تا بتوانیم جایگاه معلمان را ارتقاء ببخشیم.

رضایی اضافه کرد: هر جامعه‌ای که مسیر رشد و شکوفایی را طی کرده از راه کسب علم بوده و خاستگاه این علم نیز آموزش‌وپرورش و معلمان هستند.

وی تأکید کرد: معلمان باید بیشتر از نقش آموزشی به مسائل پرورشی بپردازند و برای اعتقادات پاک دانش آموزان تأکید و وقت بیشتری بگذارند.

رضایی اظهار امیدواری کرد و گفت: شهرستان ملایر شهرستان فرهنگی است که آموزش‌وپرورش آن در سطح استان و در مواردی در سطح کشور دارای جایگاه والایی است که باید کمک نماییم تا این جایگاه ارتقاء یابد.

وی به عمر کوتاه خدمت مدیران اشاره کرد و افزود: باید توجه نماییم تا تغییرات مدیران دستگاه‌ها باعث بهبود وضعیت و پیشرفت گردد و فلسفه تغییر و جابجایی مدیران نیز همین مسئله است.

وی خطاب به مدیر جدید آموزش‌وپرورش افزود: باید هدف‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشید و بدانید که وضعیت موجود چیست و در سال‌های آتی به کجا و به چه هدفی می‌خواهید برسید و بر آن اساس حرکت نمایید.

وی اظهار داشت: باید تمام تلاشمان این باشد که شوق و امیدواری را در نسل نوجوان و جوان زنده نگه‌داریم و این از وظایف مهم و تأثیرگذار معلمان عزیز در سطح جامعه است و نباید هرگز به فراموشی سپرده شود.

در پایان با اهداء لوح سپاس از خدمات کاوه برخورداری تقدیر و هادی سلگی به‌عنوان معاون سازمان و مدیر آموزش‌وپرورش ملایر منصوب گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار