نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع حقوق و پاداش پایان سال کارگران، گفت: قوه قضائیه با مفسدان مالی برخورد جدی داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 13 February 2018

 حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: کمی و کاستی های اقتصادی تنها مختص آذربایجان غربی نبوده بلکه معضلات اقتصادی تبدیل به موضوعی همه گیر شده است.

وی، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در عرضه تولیدات خود دچار مشکلاتی هستند، افزود: لازمه پیشرفت و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی وجود بازارهای داخلی برای فروش و اهتمام در به دست آوردن بازارهای خارجی توسط مسئولان است چراکه اگر این واحدها فروش نداشته باشند دچار مشکلات لاینحل بسیاری می شوند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: پرداخت هزینه های کارگری باید از مهم ترین دغدغه های کارفرمایان باشد و در صورت تداوم قاچاق بی رویه کالا و فرهنگ مصرف گرایی غربی مردم، این سرمایه های انقلاب دچار شکست می شوند.

* کارفرمایان در پرداخت حقوق کارگران اهتمام داشته باشند

وی، کارگران را پیشقراولان عرصه انقلاب نامید و افزود: کارفرمایان باید در پرداخت حقوق کارگری اهتمام داشته باشند به خصوص در این ایام که در حال نزدیک شدن به عید هستیم و تهیه ملزومات عید فشار بیشتری بر دوش کارگران وارد می کند پرداخت مطالبات آنان لازم و ضروری است.

حجت الاسلام دیرباز، تصریح کرد: کارگران سرمایه های انقلاب هستند و احترام و ارزشی که رهبر معظم انقلاب در خصوص کارگران داشته اند برای همگان ملموس است.

وی، ادامه داد: گاهی اوقات به دلیل به فروش نرسیدن تولیدات سرمایه گذاران و نبود خروجی در اموراتشان بالاجبار به سراغ تسهیلات بانکی رفته و اقدام به استفاده از این تسهیلات می کنند و تسهیلاتی با سودهای آنچنانی در اختیار آن ها قرار می گیرد که همین سودها خود می تواند مانع پیشرفت های اقتصادی باشد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه اگر تسهیلات با سود بانکی در قالب قرارداد و مطابق با آموزه های دینی ارائه شود ایرادی ندارد، تاکید کرد: بهتر است بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات در سود حاصل از تولید واحدهای تولیدی و صنعتی شریک باشند و این شراکت در قالب قراردادهای واقعی صورت پذیرد.

وی، خاطرنشان کرد: مدیران بانک ها با مسئولان واحدهای تولیدی و صنعتی هماهنگی و اعتماد لازم را داشته باشند و همدلی در بین آنان به وجود آید تا مقابل بروز مشکلات مختلف در واحدها و در نتیجه مشکلات در زندگی کارگران این واحدهای صنعتی گرفته شود.

حجت الاسلام دیرباز، عنوان کرد: شکاف و فاصله بین واحدهای تولید و صنعتی با بانک ها باید از بین برود و تنها راه حل رفع این موارد اعتماد بانک ها به صاحبان واحدهای صنعتی و امانتداری و اهتمام مدیران این واحدها در پرداخت تسهیلاتشان است.

وی، با اشاره به اینکه برخی واحدها تسهیلات برای گسترش واحدهای صنعتی و تولیدی خود دریافت می کنند اما در مصارف دیگر هزینه می کنند، گفت: واحدها باید بدانند در اسرع وقت نسبت به پرداخت وجوه به بانک ها اقدام کنند تا دچار جریمه های دیرکرد نشوند، چراکه در صورت تداوم جریمه های دیرکرد موجب شکست واحدهای تولیدی و صنعتی می شود که امثال این واحدها را در استان شاهد هستیم.

* بانک ها ریسک پذیری خود را افزایش دهند

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: بانک ها ریسک پذیری خود را افزایش داده و میدان را برای درخواست کنندگان تسهیلات بازتر کنند چراکه می توان بنا به همسایگی استان با سه کشور همجوار زیرساخت های اقتصادی مناسبی برای استان آفرید.

وی، خواستار ورود مسئولان به زمینه های مختلف اقتصادی جهت ایجاد زیرساخت های اقتصادی شد و افزود: مسئولین در خصوص تسهیل صادرات و بازار فروش می توانند زیرساخت های مناسبی داشته و با رعایت مقررات، گفت و گو و نشست می توان به مسائل اقتصادی استان کمک کرده و به آن خوش بین بود.

* قوه قضائیه با مفسدان مالی مقابله کند

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه قوه قضاییه با برخودی جدی و محکم در برابر فعالیت های فساد آور مالی مقابله کند، گفت: امیدواریم با فعالیت های اثرگذار افراد مختلف بتوانیم فسادهای مالی را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار