شهردار همدان:
شهردار همدان گفت: در راستای کاهش ترافیک، افزایش و نوسازی تاکسی و اتوبوس در اولویت شهرداری است و در این راستا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.
کد خبر: ۵۶۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 11 February 2018
شهردار همدان با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد پارکینگ در همدان احداث شده است، گفت: این شهر نیازمند ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد پارکینگ دیگر است تا بخشی از مشکلات شهری حل شود.

به گزارش ایرنا؛ عباس صوفی در آئین رونمایی از خودروی ثبت تخلف هوشمند بومی، افزود: یکی از مولفه‌های اثرگذار درکاهش ترافیک ارتقاء زیر ساخت‌ها از جمله احداث پارکینگ و توسعه معابر است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته همدان نیازمند ۱۵ هزار واحد پارکینگ است که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد احداث شده و ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیاز است.
وی ادامه داد: همدان چهار هزار پارک حاشیه‌ای دارد که اضطراری بوده و نمی‌توان به عنوان پارکینگ دائمی محسوب کرد.

شهردار همدان گفت: ترافیک مساله جدی جهان بشمار می‌رود چراکه افزایش روز افزون خودرو‌ها در کنار افزایش جمعیت، به ترافیک دامن زده است.

صوفی افزود: ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در همدان تردد دارند و روزانه ۴۴ دستگاه خودرو جدید شماره گذاری و به شمار خودرو‌های همدان افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: سطح معابر این شهر ۱۱ میلیون متر مربع بوده و بیشتر این معابر دارای سطح بیش از ۱۸ متر است.
وی با بیان اهمیت مدیریت ترافیک اظهار کرد: یکی از مولفه‌های موثر در مدیریت ترافیک استفاده از فناوری‌های نوین در کنار توسعه شهری است.

***۱۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی همدان اضافه می‌شود

شهردار همدان بیان کرد: در راستای کاهش ترافیک، افزایش و نوسازی تاکسی و اتوبوس در اولویت شهرداری است و در این راستا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

صوفی افزود: محور طالقانی تا هفته آینده و محور سعیدیه پائین تا پایان سالجاری بازگشایی و تردد در محور سعیدیه بالا پس از انجام عقب نشینی‌های مورد نیاز روان سازی می‌شود.

وی گفت: در راستای استفاده از فناوری‌های نوین، مرکز کنترل ترافیک راه اندازی شده و قرار است تا پایان سال این مرکز از ۲۰ تصویر با ۴۰ دوربین به ۱۰۰ تصویر برسد.

شهردار همدان گفت: پیاده راه اکابتان و میدان امام خمینی (ره) شهر همدان نیز تا پایان سال بهره برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا صوفی افزود: ساماندهی بلوار ارم با هدف تقویت پیاده روی از اولویت‌های شهرداری همدان در سال آینده است.

وی درباره خودرو هوشمند ثبت تخلف نیز گفت: هزینه خرید این خودرو ۲ میلیارد ریال است، ولی با بومی سازی آن این رقم به ۲۰۰ میلیون کاهش یافت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین گفت: ۸۰ درصد شهروندان همدان از کارت بلیت استفاده می‌کنند که این توفیق در جلوگیری از چاپ بلیت و صرفه جویی در این زمینه موثر بوده است.

کامران گردان افزود: ۱۷ دستگاه در کمیسیون حمل و نقل و شورای ترافیک عضو و مسئول هستند، ولی شهرداری و پلیس راهور بیشترین سهم را در پیشبرد کار‌ها دارند.

وی ادامه داد: روزانه ۴۴ دستگاه خودرو به شمار خودر‌های موجود در همدان اضافه می‌شود و برای هر خودرو باید ۴۰ متر مربع فضا پیش بینی شود در حالیکه با وجود کمبود اعتبارات نمی‌توان اقدامی کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار