نماینده سنندج در مجلس مطرح کرد
نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخاب مدیران اصل شایسته سالاری و تخصص مورد توجه قرار نگرفته است و همین مسئله آسیب‌های جدی را به پیکره جامعه وارد کرده است.
کد خبر: ۵۶۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 10 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، سیداحسن علوی امروز در جشن بزرگ کارگری و کارفرمایی استان کردستان که به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات سرای سالمندان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این جشن‌ها نباید به سخنرانی صرف خلاصه شود بلکه باید نتیجه آن سر سفره کارگران برود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی جامعه ما اشتغال است، گفت: سالانه 900 هزار نفر دانشجو از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند و بخشی از آنها به آمار بیکاران اضافه می‌شود.

نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 5 میلیون نفر بیکار در کشور داریم، تصریح کرد: آمار سالانه 900 هزار فارغ‌التحصیل نیز اگر بازار کار برای آنها فراهم نباشد، به آمار بیکاران اضافه می‌شود.

وی گفت:  تعدد قوانین در ایران یکی از مشکلات جدی است و گاهی تفسیر ناصحیح برخی قوانین روند کسب و کار  را متوقف می‌کند.

علوی افزود: گاهی دستورات در سطح کلان داده می‌شود، ولی بدنه کارشناسی موانع اساسی در مسیر اجرای تصمیمات ایجاد می‌کند که این کار موجب بی‌انگیزگی در جذب سرمایه‌گذار و در نتیجه مشکل در روند حمایت از تولید و اشتغال می‌شود.

وی اظهار کرد: وقتی محیط کسب و کار تسهیل نمی‌شود روز به روز به آمار بیکاران در استان و کشور اضافه خواهد شد.

نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اراده ایجاد کار و توسعه سرمایه‌گذاری در بدنه مدیریت کلان استان وجود دارد، گفت: متاسفانه شغل‌ها متناسب با تحصیلات دانشگاهی تعریف نشده و همین امر موجب شده افراد تحصیل‌کرده ما به هر شغل اداری حتی نگهبانی صرف داشتن منبع درآمد، تن بدهند.

وی افزود: تعصبی که در بین مدیران در دهه‌های آغازین پیروزی انقلاب وجود داشت الان دیگر وجود ندارد و بخش قابل توجهی از مشکلات امروز در جامعه ما نیز ناشی از کم‌رنگ شدن این تعصب‌ها است.

علوی خاطر نشان کرد: باید قبول کنیم در برخی جاها کسانی که به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و همین امر موجب می‌شود که در بدنه سازمان‌ها برای اجرای وظایف و تحقق اهداف با مشکل مواجه باشیم.

وی گفت: در انتخاب مدیران اصل شایسته سالاری و تخصص مورد توجه قرار نگرفته است و همین مسئله آسیب‌های جدی را به پیکره جامعه وارد کرده است.

نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحصیل‌کرده‌های آموزش عالی بیشترین آمار بیکاران را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: تا زمینه جذب سرمایه‌گذار در استان فراهم نشود نمی‌توان به خروج از مشکلات امید داشت.

وی از قاچاق کالا به عنوان سرطان بدخیم در پیکره اقتصاد کشور نام برد و اظهار کرد: باید با این موضوع به صورت ویژه برخورد شود و با حمایت از واحدهای تولیدی در سطح کشور مانع از رشد ورود و مصرف کالاهای قاچاق شد.

علوی گفت: کردستان ظرفیت‌های زیادی به لحاظ معدنی، منابع آبی و غیره دارد، اما چه میزان از ارزش افزوده و مالیات این معادن طلا و .. به استان باز می‌گردد، جای سوال دارد.

وی افزود: کردستان تا دو سال بعد از هر انتخابات چوب تفکرات سیاسی را می‌خورد در صورتی که اصولگرا، اصلاح‌طلب و تحولگرا کسی است که نان به مردم برساند، نه نان آنها را ببرد.

نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کردستان جایی برای دسته‌بندی‌های سیاسی نیست اگر دنبال توسعه اقتصاد و اشتغالزایی در کردستان هستیم باید مباحث سیاسی را کنار زده و به فکر توسعه همه جانبه باشیم.

وی گفت: معتقدیم ایران کشور ثروتمندی است، اما باید قبول کنیم که برنامه نداریم و استراتژی و سند درستی برای رسیدن از یک نقطه به نقطه جلوتر در هیچ حوزه‌ای وجود ندارد.

علوی افزود: وقتی جوانان بیکار را می‌بینم خود را نفرین می‌کنم ولی نمایندگان به تنهایی قادر به حل مشکل نیستند.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار