رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به کارفرمایان حقیقی و حقوقی که معتادان بهبودیافته را به کار بگیرند به‌ازای هر مددجو، 20 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۵۶۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 09 February 2018
 

انوشیروان محسنی‌بندپی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهر اظهار داشت: متأسفانه برخی غفلت‌ها باعث شده که فرد معتاد پس از ترک اعتیاد و عدم مراقبت‌های لازم و برخی مشکلات اجتماعی پس از بازگشت به اجتماع، با اولین تعارف دوباره به سمت اعتیاد کشیده شوند که در این خصوص همه باید این‌گونه افراد را راهنمایی و حمایت کنند تا دوباره به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور با حمایت دولت و مجلس در بودجه سال 96 ، 90 میلیارد ریال برای آموزش و حرفه‌آموزی اختصاص داده بود که نقش موثری را در فراهم کردن فرصت اشتغال داشته است.

محسنی‌بندپی گفت: برای تحقق این امر و زمینه‌سازی برای اشتغال افرادی که پس از ترک اعتیاد به آغوش خانواده‌ها بازگشته‌اند، در این خصوص به این‌گونه افراد مبلغ 200 میلیون ریال وام اشتغال با بهره چهار درصد سود بانکی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول در پاسخ به خبرنگاران، مناسب‌سازی محیط شهری و ادارات را برای معلولان یک ضرورت برشمرد و افزود: شورای عالی مناسب‌سازی با مسوولیت وزیر کشور و دبیری سازمان بهزیستی و در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز این شورا به ریاست استاندار و فرمانداران و دبیری ادارات بهزیستی فعال هستند و تلاش داریم با پیگیری و نظارت بر مناسب‌سازی محیط شهری، اداری و اماکن عمومی فرهنگ‌سازی لازم انجام دهیم.

محسنی‌بندپی تأکید کرد: با مصوبه لازم، هر اداره‌ای که نسبت به مناسب‌سازی محیط ادارات اقدام کنند از 20 امتیاز ارزیابی عملکرد ادارات برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی موظف هستند سه درصد مشاغل متصدی و اپراتوری خود را در جذب نیرو به معلولان اختصاص دهند.

وی راه‌اندازی اورژانس اجتماعی را گامی عملی برای کاهش مسائل و مشکلات اجتماعی و پیشگیری و مشاوره  عنوان کرد و افزود: این  مراکز در شهرستان‌های بالای 50 هزار نفر ایجاد می‌شود و در استان آذربایجان‌شرقی نیز 11 پایگاه اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون 150 پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح کشور فعال هستند. 

وی گفت: در راستای حمایت از خانواده‌های معلولان که دارای دو معلول به بالا هستند، کمک بلاعوض 30 میلیون تومان برای تأمین مسکن مناسب به این عزیزان برای خانواده‌های دارای دو معلول حق پرستاری و نگهداری پرداخت می‌شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار