معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: احیاء بافت فرسوده با مشارکت دولت و انبوه سازان در آینده نزدیک در کرمان آغاز می شود.
کد خبر: ۵۶۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 07 February 2018

سید مصطفی آیت اللهی موسوی با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت در راستای ایجاد اشتغال در کشور، نوسازی بافتهای فرسوده است افزود: احیاء بافتهای فرسوده به دلیل اینکه دارای زیرساخت آماده هستند، به هزینه کمتری نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه بازسازی و احیاء بافتهای فرسوده با توجه به اینکه محدوده 500 هکتار از شهرها را در بر می‌ گیرد، جزو برنامه ‌های مصوب دولت در اجرای مقاوم سازی در راستای اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه احیاء بافت های فرسوده ذکر شده و در این برنامه بصورت روشن سیاست‌ های کلی برای بافت فرسوده در کشور مشخص شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: بنابراین در حوزه بافت فرسوده سندی به تصویب رسید که سیاست دستگاههای متعدد درگیر با نوسازی و احیای بافت فرسوده را در مواجهه با این مسأله روشن می کند.
آیت اللهی موسوی این برنامه دولت را اقدام بسیار اساسی برای احیای بافت فرسوده نام برد و گفت: در این سفر برای هماهنگی تمام دستگاههای مرتبط با نوسازی بافت فرسوده، ستادی فرابخشی با ریاست رئیس جمهوری و در سطح ملی، استانی و محلی برای بافتهای فرسوده تشکیل خواهد شد که اقدام مهم برای برنامه نوسازی بافت فرسوده، تأمین ابزارهای لازم برای اجرای این برنامه‌ است.
وی اضافه کرد: تسهیلات با نرخ سود به کمترین میزان یعنی 9 درصد به صورت مشارکتی بین دولت و بانک به انبوه سازان پرداخت و حمایت از بخش خصوصی در نوسازی بافتهای فرسوده در دستور کار دولت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار