کد خبر: ۵۶۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 06 February 2018
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان گفت: برای تکمیل دبستان شهید زارعی روستای رامیشان کبودراهنگ به ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است تا علاوه بر انجام ۱۰ درصد باقیمانده، طلب پیمانکار نیز پرداخت شود.

به گزارش تسنیم، فرزاد تیموری اظهار داشت: ساخت این مدرسه از سال گذشته آغازشده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۴۰ درصد از کار اجرایی آن از طرف خیران و اهالی روستا انجام‌شده است.

وی افزود: برای ۵۰ درصد بقیه نیز ۸۰ میلیون تومان به پیمانکار بدهکاریم و از دو سال پیش که کلنگ‌زنی طرح انجام شده تاکنون، هیچ‌رقمی به این طرح اختصاص نیافته است.

تیموری اعلام کرد: برای انجام ۱۰ درصد باقیمانده نیز به ۷۰ میلیون تومان اعتبار نیاز بوده و درمجموع ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است تا دبستان شهید حسین زارعی رامیشان افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس کانکسی در استان کم است، بیان کرد: در برخی مدارس به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی یا یک نوبته‌شدن مدرسه با کمبود فضای آموزشی روبرو شده و ناچار به استفاده از کانکس به‌عنوان کلاس درس شده‌ایم که کلاس‌های کانکسی روستای رامیشان جزء این موارد به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روستای "رامیشان" کبودراهنگ یکی از مناطقی است که برخی دانش‌آموزان آن ۶ سال است که در کانکس درس می‌خوانند و باوجود گذشت دو سال از وعده مسئولان برای ایجاد مدرسه جدید در کنار مدرسه قدیمی و مشارکت ۴۰ درصدی اهالی در ساخت مدرسه، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

آبان ۹۴ بود که با درخواست مکرر اهالی، کلنگ ساخت دبستان ۴ کلاسه جدید در روستای "رامیشان" کبودراهنگ به زمین زده شد تا دانش‌آموزانش از درس خواندن در کانکس رهایی یابند، اما باوجود گذشت دو سال از آن زمان تاکنون، هنوز هم دختران و پسران کوچک این روستا روز‌های سرد زمستانی را در کانکس می‌گذرانند.

درواقع دبستان شهید "حسین زارعی" روستای "رامیشان" چند سالی است که به دلیل اضافه‌شدن پایه ششم و یک شیفته شدن مدرسه با کمبود فضا روبرو شده و دو کلاس درس آن در کانکس دایر شده است.

بنا بر وعده مسئولان قرار بود مدرسه جدید در دهه فجر امسال افتتاح شود که به دلیل بدهکاری به پیمانکار این کار انجام‌نشده است و ۸۸ دانش‌آموز این مدرسه چشم‌انتظار تحقق وعده مسئولان هستند.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان، ۷۰ مدرسه کانکسی در استان همدان وجود دارد که در روستا‌های با جمعیت کم دانش‌آموزی ایجاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار