مهدوی با بیان اینکه همدانی‌ها روزانه ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنند افزود: نیروگاه شهید مفتح همدان و سه کارخانه سیمان استان مصارف عمده دارند.
کد خبر: ۵۶۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 06 February 2018
گازرسانی به ۱۶ روستای همدان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: طرح گازرسانی به ۱۶ روستای جدید در شهرستان‌های کبودرآهنگ، ملایر، فامنین و اسدآباد در دهه فجر امسال بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا؛ سید مهدی مهدوی با بیان اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا، حدود ۸۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند افزود: در مجموع در دهه فجر امسال ۱۸ طرح گازرسانی با اعتبار ۸۴ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال بهره برداری شد که این طرح‌ها علاوه بر گازرسانی به روستا‌ها شامل شهرک صنعت شماره ۲ بوعلی همدان، گازرسانی به جایگاه سی ان جی شهید قهرمان همدان و احداث خط تغذیه تقویتی فامنین است.

وی اظهار کرد: همچنین در دهه فجر امسال، عملیات اجرایی چهار طرح گاز رسانی به روستا‌ها از توابع شهرستان‌های نهاوند، ملایر و تویسرکان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال آغاز می‌شود که با بهره برداری از این طرح‌ها ۸۵ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مهدوی گفت: در حال حاضر ۲۹ شهر استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و از یک هزار و ۴۳ روستای دارای سکنه استان، یک هزار و ۱۱ روستا گاز دار و عملیات اجرایی در چهار روستا فعال است که به این ترتیب نرخ خانوار‌های شهری و روستایی بهره‌مند از نعمت گاز در استان ۹۹.۹ درصد است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ کیلومتر شبکه، تغذیه و توزیع اجرا، ۲ هزار انشعاب نصب و ۱۶ هزار و ۷۰۰ اشتراک پذیرش شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند و ۲۴ روستا و ۲۴۱ واحد صنعتی، کشاورزی جزء و عمده گاز دار شدند.

*** در دولت تدبیر و امید ۲۸۶ روستای همدان از نعمت گاز بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز همدان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید و از سال ۹۲ تا ۹۶، ۲۸۶ روستای استان همدان از نعمت گاز بهره‌مند شدند افزود: در پنج سال اخیر به طور متوسط هر سال، ۵۷ روستا گازرسانی شدند و این در حالی است که از سال ۶۷ تا ۹۱ در استان همدان سالی ۳۰ روستا و در مجموع به ۷۲۷ روستا گاز رسانی شده است.
مهدوی اظهار کرد: سهم استان همدان از تعداد روستا‌های گازرسانی شده در کشور چهار درصد و ضریب نفوذ گاز روستا‌های همدان ۹۹.۹ درصد است.

*** همدانی‌ها روزانه ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنند

مهدوی با بیان اینکه همدانی‌ها روزانه ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنند افزود: نیروگاه شهید مفتح همدان و سه کارخانه سیمان استان مصارف عمده دارند.

وی ادامه داد: صنایع استان و نیروگاه همدان ۴۷ درصد و کارخانه‌های سیمان استان ۷.۳ درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: ۱۲.۸ درصد مصرف گاز استان مربوط به بخش روستایی است که این میزان نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش دارد.

مهدوی ادامه داد: در سال جاری در بخش شهری ۱۴.۵ درصد کاهش مصرف داشتیم و این در حالی است که مشترکان در این بخش با گاز دار شدن ۲۴۱ واحد صنعتی تولیدی و کشاورزی افزایش داشته است.

*** ۲۳۳۰ اشتراک غیر دائم گاز در همدان واگذار شد

مهوی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۳۳۰ اشتراک غیر دائم واگذار شده است گفت: برای این تعداد اشتراک، پنج هزار و ۸۰۰ متر شبکه گذاری در ساخت و ساز‌های غیر مجاز انجام و ۵۱۰ علمک جدید در این مناطق نصب شده است.

وی درباره بیمه مشترکان خانگی، شهری، روستایی و عشایری نیز گفت: نرخ بیمه از ۵۰۰ ریال به یک هزار ریال افزایش یافت و بر این اساس تعهدات بیمه نیز افزایش یافته است.

وی در توضیح این مطلب اضافه کرد: غرامت فوت از ۱۵۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال، نقص عضو و از کار افتادگی از ۵۰ میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون ریال و خسارت مالی به واحد‌های مسکونی از ۳۵۰ میلیون ریال به ۷۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

*** مطالبات معوق شرکت گاز یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مطالبات معوق این شرکت یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است که ۶۲۰ میلیارد ریال آن در بخش خانگی است.

مهدوی با بیان اینکه جایگاه‌های سی ان جی استان ۲۲۰ میلیارد ریال به شرکت گاز بدهی دارند افزود: مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی ۵۹ میلیارد ریال و مراکز تجاری نیز ۵۲ میلیارد ریال به شرکت گاز بدهی دارند.
وی گفت: در سال جاری پنج هزار مورد تخلف توسط شرکت گاز کشف و در زمینه سرقت نیز ۲۲۸ مورد پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده است.

شرکت گاز استان همدان ۵۸۷ هزار و ۶۰۰ مشترک را زیر پوشش قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار