نماینده میراث فرهنگی در رفسنجان عنوان کرد
نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان رفسنجان گفت: ورودی گردشگر خارجی به شهرستان رفسنجان در سال 95 به یک هزار نفر افزایش یافته است
کد خبر: ۵۶۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 05 February 2018

حسن حسینی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی خانواده گردشگری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: امسال با اتفاقاتی که در حوزه گردشگری رخ داده، نوروز متفاوتی در شهرستان رقم خواهد خورد.

وی با تشریح وضعیت حوزه گردشگری شهرستان رفسنجان عنوان کرد: در حال حاضر 300 نفر به طور مستقیم در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند و 2 تا 2.5 برابر آن به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

حسینی ادامه داد: این 300 نفر در سه هتل، یک مهمانپذیر، 12 دفتر خدمات گردشگری، پنج سفره‌خانه درون‌شهری، سه واحد پذیرایی بین‌راهی، سه واحد تفریحی و جاذبه مصنوعی و دو اقامتگاه بوم‌گردی مشغول به کار هستند که با افتتاح خانه حاج‌آقاعلی این رقم افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی بیان داشت: همچنین هفت مجموعه و مجتمع گردشگری با 100 میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است که دهکده آرامش و خانه تاریخی هرمزیار جمشیدی و ... از این مجموعه‌ها هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: در این مجموعه‌ها هم تعدادی نیرو در محل ساخت و احداث مشغول به کار هستند و مجموعه‌ها در بازه زمانی متوسط سه ساله به بهره‌برداری می‌رسد و آمار اشتغال حوزه گردشگری شهرستان را افزایش خواهند داد.

وی پیرامون مجموعه جدید در شهرستان رفسنجان افزود: اگر جاذبه و نوع‌آوری خاصی باشد که تنوع را در جاذبه‌های گردشگری شهرستان ایجاد کند، امکان‌سنجی کرده و پیش‌بینی می‌کنیم از واحدهایی که درخواست دادند تعدادی با رویکردهای جدیدتر و مدرن‌تر مجوز بگیرند که تا سال آینده به انجام خواهد رسید.

نماینده میراث فرهنگی در رفسنجان عنوان کرد: دو واحد بوم‌گردی در شهرستان راه‌اندازی شده که یک واحد فردا در منطقه منصورآباد افتتاح و یک واحد هم به زودی در روستای تاریخی اودرج راه‌اندازی می‌شود.

وی گردشگری را به عنوان یک صنعت پول ساز و پیشرفته خواند که باید یکی از ارکان اصلی اقتصاد شهرستان باشد و از گردشگری برای خروج از رکود اقتصادی استفاده شود.

حسینی ابراز داشت: 12 آژانس فعال گردشگری در رفسنجان داریم و از آن‌ها می‌خواهیم در حوزه ورود گردشگر وارد شوند و امسال 20 نفر راهنمای گردشگری آموزش دیدند و مجوز یک دوره آموزشی دیگر هم گرفتیم که افراد بیشتری برای این امر تربیت شوند.

وی اظهار کرد: ورودی گردشگر خارجی تا قبل از سال 92 به رفسنجان کمتر از 50 نفر بود که سال 95 به یک هزار نفر رسیده که در مقایسه با وضع قبلی افزایش قابل توجهی داشته و با افتتاح هتل هیلان و مجموعه حاج آقاعلی آمار افزایش چشمگیری داشته است.

حسینی دره شگفت‌انگیز راگه، خانه‌ حاج‌آقاعلی، موزه ریاست‌جمهوری، موزه مردم‌شناسی، بازار بزرگ رفسنجان، درختان کهنسال پسته که در شرف ثبت ملی است، سایت گردشگری اودرج، تپه‌های ماسه‌بادی، دریاچه شور، بقاع متبرکه و ... را از جاذبه‌های گردشگری شهرستان برشمرد که همه می‌تواند به ورود گردشگر کمک کند.

وی ادامه داد: دو موضوع در شهرستان وجود دارد که از منظر گردشگری به آن کمتر توجه شده مس و پسته هستند که در جهان به عنوان گردشگری کشاورزی و گردشگری صنعتگری اهمیت دارند.

حسینی جاذبه‌های فرهنگی شهرستان را یادآور شد و گفت: دهستان خنامان و راویز اگرچه دو منطقه محروم هستند، اما بافت‌های بکر معماری و اجتماعی دارند که آداب و رسوم سنتی خود را حفظ کردند.

نماینده میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان رفسنجان در ادامه با اشاره به اهداف ترسیم‌شده حوزه میراث فرهنگی و گردشگری توضیح داد: توسعه این صنعت با توجه به جاذبه‌های منحصر به‌فرد، مرمت ابنیه تاریخی، توسعه اکوتوریسم با توجه به ظرفیت‌های موجود و شناسایی مناطق جدید، توسعه گردشگری صنعتی با استفاده از ظرفیت مس و منطقه ویژه اقتصادی، توسعه گردشگری کشاورزی، توسعه گردشگری ورزشی با استفاده از پرورش اسب و ... دیگر اهداف ما در این حوزه خواهد بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار