مدیرکل استاندارد یزد:
مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: اگر دانش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با تجربه کارشناسان استاندارد کنار یکدیگر قرار گیرد، می‌تواند بسیاری از گره های کور صنایع استان یزد را باز کند.
کد خبر: ۵۶۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 04 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدحسین ماجدی اردکانی صبح امروز در نشستی با مسئولان حوزه پژوهش دانشگاه یزد با بیان اینکه فراگیر شدن استاندارد از رویکردهای اصلی موسسه استاندارد است، اظهار داشت: تحقق این امر نیازمند همراهی اساتید و دانشجویان رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا است.

وی عنوان کرد: برای فراگیر شدن استاندارد باید ابتدا فرهنگ سازی و اعتمادسازی در جامعه انجام شود، افزود: برای این امر نیازمند به همکاری جامعه دانشگاهی داریم.

بنا به گزارش خبرگزاری مهر یزد، ماجدی اردکانی، تجربه کارشناسان استاندارد به همراه دانسته و دانش اعضای هیئت علمی دانشگاه ها را بسیار ارزشمند دانست و افزود: اگر این دو در کنار یکدیگر قرار گیرند، می توانند گره های کور صنایع و خدمات استان یزد را باز کنند.

مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به نقش و اهمیت دانشگاه یزد در میان سایر مراکز آموزش عالی و نقش آفرینی آن به عنوان دانشگاه مادر استان، عنوان کرد: دانشگاه یزد می تواند به خوبی جای خالی حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه را پر کند.

وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد استان یزد آمادگی کامل دارد تا در قالب تفاهم نامه، داده ها و اطلاعات لازم را در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد قرار دهد تا با همکاری یکدیگر نسبت به رفع مواردی نظیر، انرژی‌بر بودن برخی از صنایع استان، معضل بعضی از تولیدی های بتن آماده، رکود اقتصادی موجود به ویژه در صنعت کاشی و سرامیک استان، مسائل کیفی و بهداشتی فرآورده های کنجدی و ... اقدام کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه یزد نیز با اعلام آمادگی در این زمینه اظهار داشت: طرح تورهای پژوهشی اثربخشی بسیار خوبی دارد و باید دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار