مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: همه این فاضلاب‌ها به تصفیه خانه هدایت و از پساب و بازچرخانی آن برای نیروگاه استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 31 January 2018
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: اجرای برنامه‌های مختلف در این شرکت از جمله اصلاح شبکه آبرسانی و هوشمند کردن کنترل‌ها موجب کاهش تولید آب تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه در شهر همدان شده است.

به گزارش ایرنا؛ سیدهادی حسینی بیدار در جمع خبرنگاران افزود: پیشتر یکهزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه آب در طول شبانه روز در شهر همدان تولید می‌شد که این رقم با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مصرف بهینه آب، فرهنگ سازی، نصب فشار شکن و اصلاح شبکه و توسعه آب به روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۶ طرح آبرسانی با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان بهره برداری می‌شود که محل اجرای این طرح‌ها در همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و رزن است.

وی ادامه داد: در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای استان جدب شد که ۱۶۰ میلیارد آن برای بخش فاضلاب و ۳۰ میلیارد آن در بخش آب است.

حسینی بیدار گفت: تا سال ۹۷ قرار است با همکاری معاونت عمرانی استانداری همدان، ۹۵ درصد از جمعیت حاشیه شهر همدان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت زیر پوشش فاضلاب در این استان ۷۷۹ هزار نفر است، گفت: ۷۱ درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که از متوسط کشوری که ۴۵ درصد اعلام می‌شود، بالاتر است.

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه رودخانه‌های همدان به زودی عاری از فاضلاب می‌شود، ادامه داد: این طرح در رودخانه کوی رضوان و حصار مطهری انجام شده و در منطقه منوچهری همدان نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: همه این فاضلاب‌ها به تصفیه خانه هدایت و از پساب و بازچرخانی آن برای نیروگاه استفاده خواهد شد.

وی میزان مطالبات این شرکت از مشترکان را ۱۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۶۰ میلیارد ریال آن مربوط به مشترکان خانگی و مابقی در بخش مشترکان غیرخانگی است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز با بیان اینکه در این استان ۱۴۰ دستگاه شیر فشارشکن نصب شده که از این تعداد ۶۴ دستگاه مجهز به کنترل گر هوشمند هستند، افزود: امسال پنج دستگاه کنترل گر فشار نیز نصب شده و هفت دستگاه در حال نصب است. 

حمید رضا نیکداد افزود: تاکنون ۳۰۰ مشترک پرمصرف در این استان شناسایی شده اند که این مشترکان بالاتر از الگوی مصرف یعنی در ماه بیش از ۱۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز گفت: در سال جاری ۳۹ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب و ۶ کیلومتر اصلاح فاضلاب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

فرهاد بختیاری فر افزود: همچنین در ۹ ماهه امسال ۴۲ کیلومتر از شبکه‌های آب استان اصلاح و توسعه یافته که همه این برنامه‌ها بیشتر از تعهد شرکت است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری همدان و ۲۹ شهر همدان زیر پوشش خدمات آب قرار دارند در استان همدان ۴۲۵ هزار مشترک آب وجود دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار