معاون استاندار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات آن است گفت: این موضوع برای همه ما نگران کننده شده و یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه به هنر و فراهم کردن روحیه نشاط و شادابی در جامعه است.
کد خبر: ۵۵۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 29 January 2018
فرماندار ملایر  گفت:برنامه‌های شاد با قانون ودرچارچوب نیاز جامعه است بستر شادابی و نشاط اجتماعی در جامعه فراهم شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: ملایرعبد العظیم رضایی  در آِیین اختتامیه بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به ظرفیت‌های هنری شهرستان ملایر اظهار داشت:  حضور هنرمندان موسیقی استان با ارائه آثار ارزشمند و استقبال خوب از این جشنواره برای شهرستان ملایر بسیار ارزشمند و مایه مباهات بود.

وی بیان کرد:هنرمندان مایه آرامش و افتخار همه ما هستند، ما باید از هنر هنرمندان بهره ببریم و هنر زدایی نکنیم.
وی عنوان کرد: فطرت همه انسان‌ها  نیازمند شادی و نشاط است، همان رضایی تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت و تدبیر و امید ایجاد شور و شادی و نشاط اجتماعی در جامعه بوده است و ما مسئولان نیز باید این بستر را برای مردم فراهم کنیم.
 
طور که جسم انسان نیازمند غذاست روح انسان نیز نیازمند غذا بوده  که غذای روح انسان شادی و نشاط و روحیه خوب است.

رضایی با اشاره به اینکه برخی افرادکه تعداد آن‌ها نیز زیاد نیست به دلایل مختلف اعتقادی، نگرش و فکر مخالف شادی و نشاط اجتماعی مردم هستند افزود:این افراد فکر می‌کنند برخی برنامه‌های شادی غیر متعارف و نگران کننده است.

فرماندار ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت: برنامه‌های شاد متناسب با قانون و در چهار چوب آن همواره نیاز جامعه است، چنین نگرش‌هایی که مردم نباید در جامعه دارای نشاط و شادی اجتماعی باشند به جامعه آسیب می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: سیاست دولت این است که داشتن جامعه موفق در همه حوزه‌ها نیازمند داشتن روحیه شاد و با نشاط است و اگر بتوانیم این روحیه را در مردم زنده نگه داریم بی شک در سایر حوزه‌ها نیز موفق خواهیم بود.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه آسیب‌های  اجتماعی و تهدیدات آن است گفت: این موضوع برای همه ما نگران کننده شده و یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه به هنر و فراهم کردن روحیه نشاط و شادابی در جامعه است.

وی تاکید کرد: یکی از اقشار تاثیر گذار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هنرمندان هستند، هنرمندان به دلیل مقبولیت وتاثیر گذاری در اقشار مختلف می‌توانند در ایجاد روحیه نشاط در جامعه موثر باشند.

فرماندار ملایر در ادامه گفت: حمایت از هنر و هنرمندان وظیفه همه مسئولان و نهاد‌ها است، هنر و هنرمندان مظلومند و باید با حمایت از جامعه هنری در همه رشته‌ها از هنر هنرمندان برای تقویت نشاط و شادابی در جامعه و پیشگیری از آسیب‌ها استفاده کرد.
 

 ملایر شهر فرهنگ و هنر و تمدن است
 
فاضل عبادی با اشاره به ظرفیت‌های هنری شهرستان ملایر گفت: طی سال‌های اخیر شاهد رشد برنامه‌های هنری و فرهنگی از سوی اهالی هنر و فرهنگ استان  بوده‌ایم و این برنامه‌ها باید گسترش پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت:  اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در چهار چوب نظام حاکمیتی برنامه ریزی شده و برنامه‌های ما برای همه سلایق و همه اقشار و سنین مختلف طراحی شده است.

عبادی تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت فرهنگ و ارشاد استان توجه به عدالت فرهنگی بوده و در این راستا  برنامه ریزی ما به سمتی بوده که جشنواره‌های استانی مختلف در شهرستان‌های استان و  برنامه‌های ملی در سطح  خود استان برگزار شود.

وی کم هزینه شدن برنامه‌ها و توجه به اقتصاد مقاومتی را یکی از موضوعات مهم و اولویت‌های فرهنگ و ارشاد استان دانست و افزود: با توجه به گستردگی امروز فضای مجازی و ماهوار‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن باید برنامه‌های مطلوب و با کیفیتی را برای مردم و نسل امروز تولید کرد تا مخاطبان خود را جذب کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید توجه به فرهنگ بوده عنوان کرد: در این راستا سالنامه فرهنگی را در استان داشته‌  که نمونه آن تجلیل از چهره فاخر، ارزشمند و فرهیخته ملایر دکتر احمدی بود که در استان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: برنامه‌های ویژه‌ای نیز در دست اقدام داریم، برند سازی و تلاش برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، علمی مرتبط با کودکان و نوجوانان توجه به مراکز هنری و فرهنگی، هنرستان‌ها و..   و تقویت نشاط و شادابی در جامعه از مهمترین برنامه‌های آتی ما است.

عبادی با تقدیر از اهالی هنر موسیقی در استان همدان بر تقویت این هنر تاکید کرد و افزود:جشنواره بیستم با خوبی برگزار شد که حاصل تلاش هنرمندان و دست اندکاران برگزاری این جشنوار ه. بود.  

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی ملایر در ادامه گفت:با تقدیر از حضور همه هنرمندان در این جشنواره  امسال برای نخستین بار بود که جشنواره موسیقی استان در شهرستان ملایر برگزار شد.

پس از فراخوان این جشنواره و ارسال آثار به دبیرخانه، آثار هنرمدان مورد بازبینی اساتید قرار گرفت که در ادامه ۶۲ اثر در تک نوازی در ۱۰ رشته و چهار گروه موسیقی در گروه نوازی و در مجموع حدود ۹۵ هنرمند از شهرستان‌های مختلف استان در این جشنواره پذیرفته شدناین جشنواره با حضور سه داور به نام‌های آقایان کیوان کیارس، آرش شهریاری و محمدرضا فیاض  که از سوی  دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده اند برگزار شد که این داوران بعد از داوری آثار به مدت دو روز آثار برگزیده را  انتخاب کردند و برگزیدگان امروز معرفی شدند.
 
برگزیدگان  بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان در ملایر معرفی شدند.

در بخش آواز حامد نوروزی از همدان،جواد علیمرادی از ملایر، و غلامرضا بهرامی از همدان به ترتیب نفرات اول تا سوم این جشنواره شدند.

در زمینه  نواختن نی امین شرایی از همدان، فرهاد اکبری از ملایرو پریسا شاهمردی از همدان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این بخش را کسب کردند.
 
در بخش تنبور مهرشاد دوامی از همدان، پوریا فدایی ماهر از همدان و حسین موسیوند از نهاوند  رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و همچنین در این بخش هیات داوران  رومینا نوروزی را شایسته تقدیر دانست.در بخش سه تار نادر مبتقاءو علی بهرامی از همدان مشترکا رتبه اول، مقام دوم بدون انتخاب و علی مدیحی از همدان رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش نواختن سنتور علیرضا سعدی و علی پور اقبال هر دو از همدان مشترکا مقام اول، ابوالفضل جهانیان از نهاوند مقام دوم و مهیار بیات از همدان مقام سوم را کسب کرد.

در ادامه رشته گروه نوازی  از آنجا که تعداد گروه‌های شرکت کننده بسیار محدود بوده و همچنین گروه‌های شرکت کننده  از نظر محتوایی و موسیقیایی سنخیتی با هم نداشته‌اند  هیات داوران از انتخاب گروه اول، دوم و سوم اجتناب و از فعالیت سه گروه آیین، تمنا، و خورشید تقدیر کرد.

وهمچنین  در نواختن تنبک  مبین قادری از همدان،   نیما رنجبران از همدان، و حسین احمدی از همدان مقام اول تا سوم را کسب و هیات داوران  توانایی‌های هنرمند جوان ملایری حنانه زرینی را شایسته تقدیر دانست.

در نواختن دف نیز محمد حسین کارپسند، سارا ابراهیمی ومجتبی نوروزی هر سه از همدان مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در نواختن پیانو هیات داوران هیچ یک از آثار را شایسته دریافت جایزه ندانست.

در بخش گیتار هیات داوران هیچ اثری را واجد شرایط جایزه اول ندانست و آتنا عبدی پور از همدان به عنوان نفر دوم و محمد حسین شریفی خواه از صالح آباد به عنوان نفر سوم این بخش انتخاب شدند.

در بخش نواختن تار هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را واجد شرایط دریافت جایزه اول و دوم  ندانست و پدرام محمدی از اسد آباد به عنوان نفر سوم این بخش انتخاب شد همچنین  هیات داوران در این بخش تک نوازی آقایان سینا منتظری  و سهیل چهل امیران از همدان را شایسته تقدیر دانست.
 
در گروه نوازی نیز  گروه آیین، گروه تمناو گروه خورشید به عنوان اول تا سوم انتخاب شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار