مسوول مرکز جذب سرمایه گذاری مازندران گفت که حدود نیمی از سرمایه گذاری 547 میلیون دلاری خارجی در این استان در پسابرجام به بارنشست.
کد خبر: ۵۵۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 25 January 2018

به گزارش تابناک : پرویزخالقی روز پنجشنبه افزود : در مجموع از بدو ایجاد مرکز جذب سرمایه گذاری درکشور( سال 81) تاکنون حدود 547 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای 27 طرح در مازندران جذب شده است.
به گفته وی حدود 90 میلیون دلار از سرمایه گذاری خارجی که در مازندران جذب شده مربوط به سال 96 است.
وی طرح هایی که از سوی سرمایه گذاران خارجی در این استان در دست اجراست را شامل مصالح ساختمانی، گل وگیاه، نیروگاه برق ، آب معدنی و صنعت آب اعلام کرد.
معاون اقتصاد و دارایی مازندران میزان سرمایه گذاری خارجی پیش بینی برای این استان را در سال جاری حدود 670 میلیون دلار اعلام کرد که 15 درصد آن تاکنون محقق شد.
خالقی سرمایه گذاران خارجی که در مازندران سرمایه های خود را برای فعالیت های صنعتی و کشاورزی به کار گرفتند از کشورهای کانادا، فرانسه، ترکیه، کره جنوبی، کرواسی و افغانستان بیان کرد.
این مسوول به سرمایه گذاری چین در طرح های پسماند در برخی شهرهای مازندران نیز اشاره کرد و گفت که این سرمایه گذاری محاسبه نشده و با احتساب این بخش میزان سرمایه گذاری خارجی افزایش چشمگیری خواهد داشت.
** 51 فرصت سرمایه گذاری خارجی درمازندران
مسوول مرکز سرمایه گذاری خارجی مازندران گفت که هم اکنون 51 فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعتی و انرژی در استان برای سرمایه گذاری خارجی شناسایی شد.
خالقی افزود : این طرح های پیشنهادی برای سرمایه گذاری خارجی در سامانه مرکز جذب سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان قرار دارد.
طبق آمار رسمی از مرکز سرمایه گذاری خارجی ایران که آذرماه منتشر شد درپسابرجام جذب 11 میلیارد و 400 میلیون دلارسرمایه خارجی تصویب شده است و پیش‌بینی شد تا پایان سال جاری سهم سرمایه خارجی مصوب به 15 میلیارد دلار برسد.
بیشترین سهم سرمایه گذاری خارجی مصوب در پسابرجام مربوط به کشور آلمان است و از لحاظ استانی نیز تمایل برای سرمایه گذاری در استان های خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی بیش از سایر استان های کشور بود. 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار