فرماندار نهاوند گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام کار‌های زیر بنایی و ساماندهی سراب گیان توسط دولت هزینه شده است.
کد خبر: ۵۵۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 15 January 2018

فرماندار نهاوند گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام کار‌های زیر بنایی و ساماندهی سراب گیان توسط دولت هزینه شده است.

به گزارش ایرنا کریم حمیدوند در کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی نهاوند با بیان اینکه سراب گیان یکی از مهمترین مراکزی است که باید در آنجا سرمایه گذاری صورت گیرد افزود: از سوی اداره کل منابع طبیعی، مراکز طبیعی نهاوند ناحیه بندی شده و قرار است به سرمایه گذارانی که آمادگی دارند طرح‌هایی متناسب با منطقه تفرجگاهی منابع طبیعی به صورت موقت تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری گیان تاکنون چندین بار برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده، اما موفق به انجام کار اصولی نشده اظهار کرد: شهرداری گیان در شرایط برابر در اولویت واگذاری سراب است و این فرصت چندین بار در اختیار شهرداری قرار داده شده که آنان نتوانسته اند طرح کارشناسی شده و متناسب با منطقه تفرجگاهی منابع طبیعی را ارائه دهند.

حمیدوند از سراب‌های نهاوند به عنوان مهمترین مراکز گردشگری این شهرستان یاد کرد و افزود: سراب‌های نهاوند یکی از مهمترین مراکز جذب گردشگر به شهرستان است و این امر با سرمایه گذاری اصولی و ساماندهی در این بخش محقق می‌شود.

وی افزود: شهرداری گیان تاکنون فقط برای سراب ورودی گرفته که از این مبالغ هزینه‌ای برای سراب نشده است و مردم ناراضی و معترض بودند.

فرماندار نهاوند تاکید کرد: اگر شهرداری گیان بخواهد مطابق قانون و شرایط منابع طبیعی در سراب گیان سرمایه گذاری کند باید مشاور معرفی کند در غیر این صورت سرمایه گذار دیگری جذب می‌شود.

حمیدوند در خصوص وضعیت سراب گاماسیاب نیز گفت: مطابق قانون مسئولیت ساماندهی سراب گاماسیاب با میراث فرهنگی و گردشگری است که این اداره تا ۱۵ اسفند فرصت دارد نسبت به ساماندهی پارکینگ این منطقه و همچنین اضافه کردن سرویس‌های بهداشتی اقدام کند در غیر این صورت به شورای بخش و دهیاران واگذار می‌شود تا طبق مزایده این کار را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری همایش گردشگری در نهاوند هنگامی مفید و اثر بخش خواهد بود که خروجی آن به جذب سرمایه گذار در این بخش منجر شود گفت: اگر این همایش تنها علمی بوده و بخواهد در آن مقاله ارائه شود نتیجه مثبتی از آن به دست نمی‌آید و تنها هزینه کردن اعتبار است.

حمیدوند گفت: همایشی که قرار است در اوایل سال آینده در زمینه گردشگری در نهاوند برگزار شود باید علمی کاربردی باشد به گونه‌ای که در این زمینه علاوه بر بررسی راهکار‌های توسعه گردشگری، سرمایه گذارانی شناسایی و جذب شوند.

فرماندار نهاوند ادامه داد: به منظور شناسایی سرمایه گذاران باید قبل از برگزاری همایش کارگروهی از افراد و اداره‌های مرتبط تشکیل و از استان‌های همجوار که در آن طرح‌های گردشگری به اجرا در آمده بازدید کرده و ضمن شناسایی سرمایه گذاران از تجارب آن‌ها نیز بهره‌مند شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند نیز گفت: برای برگزاری همایش گردشگری در نهاوند ۵۰۰ میلیون ریال با پیگیری‌های مسئولان شهرستان و استان جذب شده و کار‌های اولیه آن در حال انجام است.

محسن جانجان افزود: در این همایش علمی کاربردی که اردیبهشت ماه سال آینده در سراب‌های نهاوند به مدت چهار روز برگزار می‌شود راهکار‌های رونق گردشگری در شهرستان با حضور کارشناسانی از سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته و از مقالات ارائه شده در این همایش برای توسعه گردشگری بهره گیری خواهیم کرد.

وی افزود: در این همایش چهار روزه، ۲ روز به برگزاری جشنواره در سراب‌ها اختصاص خواهد یافت و ۲ روز دیگر نیز صرف همایش علمی و ارائه مقالات خواهد شد ضمن اینکه سرمایه گذارانی که شناسایی شده اند و در همایش حضور خواهند یافت در این مدت از مناطق گردشگری نهاوند بازدید خواهند کرد.

جانجان در ادامه به ساماندهی سراب‌های گیان و فارسبان اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی سراب‌های گیان و فارسبان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده که از این رقم پنج میلیارد ریال آن تخصیص داده شده که صرف راه دسترسی سراب فارسبان و همچنین روشنایی این ۲ منطقه خواهد شد.

وی گفت: امسال به منظور انجام کار‌های عمرانی در سراب گیان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مالیات به شهرداری پرداخت شده و این درحالی است که شورای شهر مدعی است اداره میراث فرهنگی برای ساماندهی سراب گیان کاری انجام نداده است.

وی افزود: همه طرح‌هایی که در بخش میراث فرهنگی و گردشگری قرار دارد در مرحله عقد قرار داد است که با پیمانکاران نیز تفاهم نامه امضا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند همچنین به طرح‌های اشتغال فراگیر این اداره اشاره کرد و افزود: در راستای ارائه تسهیلات برای طرح‌های اشتغال فراگیر تاکنون ۸۰ پرونده صنایع دستی و سه پرونده گردشگری با ۳۰ میلیارد ریال تشکیل شده و به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

شهرستان نهاوند یکی از شهر‌های تاریخی استان است که قدمت آن به پیش از اسلام می‌رسد، این شهرستان علاوه بر تاریخی بودن قطب مهم گردشگری طبیعی استان بوده و سراب‌های آن یکی از پربازدید‌ترین مراکز تفریحی استان به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار