معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، کاهش میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور به هفت درصد را از برنامه‌های این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۵۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 15 January 2018

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، کاهش میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور به هفت درصد را از برنامه‌های این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش تسنیم؛ محمودرضا حقی فام در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سابق و جدید شرکت توزیع نیروی برق همدان، میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور را ۱۰.۶ درصد اعلام کرد و افزود: یک درصد کاهش تلفات یاد شده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع مالی کشور را ذخیره می‌کند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اضافه کرد: در این چارچوب کمیته مقاوم سازی شبکه‌های توزیع در کشور تشکیل شده است و استان همدان نیز نقاط آسیب پذیر شبکه را احصا کرده تا برای تقویت آن اقدام شود.

وی گفت: هم اکنون میزان خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال ۹۰۰ دقیقه است و برای رساندن این رقم به ۷۰۰ دقیقه و مطابق شدن با استاندارد‌های جهانی تلاش می‌کنیم.

حقی فام افزود: میزان روزانه خاموشی کشور در سال گذشته به ازای هر مشترک ۲ دقیقه بود که با توجه به پهنه کشور رقم قابل قبولی است.

وی ریزگرد‌های خوزستان و ریزش برف در شمال کشور را ۲ مشکل بزرگ شرکت توزیع برق در سال گذشته ذکر کرد و گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته، پایداری شبکه تقویت شده و تاکنون مشکلی در این ارتباط به وجود نیامده است.

حقی فام با بیان اینکه کشور ایران همواره در معرض خطراتی مانند سیل، زلزله، ریزگرد و برف قرار دارد، خاطرنشان کرد: مقاوم سازی شبکه توزیع در مقابل این پدیده‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر وصول مطالبات این شرکت گفت: صنعت برق نه تنها خودگردان است، بلکه تامین کننده منابع مالی برای بخش‌های دیگر کشور بشمار می‌رود و نیازمند پایداری اقتصادی است.

معاون هماهنگی توانیر اظهار کرد: در وصول مطالبات با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند حمایت و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی هوشمندسازی شبکه توزیع را ضروری دانست و افزود: نصب کنتور‌های هوشمند برای مشترکان پرمصرف در اولویت است.

حقی فام به افزایش ایمنی، آموزش و رفاه کارکنان شرکت توانیر تاکید کرد و گفت: این افراد چرخ دنده‌های صنعت برق محسوب شده و باید به تقویت و همگرایی آن‌ها توجه کرد.

به گزارش ایرنا، در آیین امروز محمدمهدی شهیدی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان همدان معرفی و از خدمات حاجی رضا تیموری مدیرعامل پیشین این شرکت تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار