رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت:فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان از آغاز سال ۹۶ تا پایان آذر ۲۴۶۵ عملیات اطفاء و احتیاط حریق و امداد و نجات انجام داده اند.
کد خبر: ۵۵۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 15 January 2018

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت:فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان از آغاز سال ۹۶ تا پایان آذر ۲۴۶۵ عملیات اطفاء و احتیاط حریق و امداد و نجات انجام داده اند.

به گزارش تابناک همدان؛محمد رضا بیاناتی در تشریح این خبرگفت:۱۲۵۲ مورد از عملیات‌های انجام شده اطفاء حریق بوده است که اطفاء حریق پوشش گیاهی با ۲۷۲ مورد، اماکن مسکونی با ۱۷۸ مورد، وسایل نقلیه با ۱۶۸ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۱۹ مورد و مراکز تجاری با ۹۰ مورد بیشترین تعداد عملیات در این حوزه را شامل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۹۶ عملیات اطفاء حریق داخل و ۵۶ عملیات خارج از محدود شهری همدان انجام گرفته است اظهار کرد:عامل بروز ۷۰۱ حادثه آتش سوزی عمدی،۵۳۳ حادثه غیر عمدی و ۱۸ حادثه در دست بررسی‌های کارشناسی است.

بیاناتی با اشاره به اینکه آتش نشانان ۶۷ نفر شامل ۳۵ مرد و ۳۲ زن را در عملیات‌های اطفاء حریق نجات داده اند تصریح کرد در حوادث آتش سوزی ۸۱ نفر شامل ۶۱ مرد و ۲۰ زن و همچنین ۶ نفر از آتش نشانان مصدوم شده اند و متاسفانه یکی از شهروندان جان خودررا از دست داده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۱۴۷ مورد عملیات احتیاط حریق در ۸ ماهه نخست سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۷ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس،۵۳ مورد به دستور شورای تامین، ۲۵ مورد در مناسبت ها، یک مورد تشریفات مقامات و یک مورد در فرودگاه همدان بوده است.

وی با اشاره به انجام ۱۰۶۶ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان در ۹ ماه نخست سال خاطرنشان کرد:نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۲۴۲ مورد، مهار حیوانات با ۱۸۲ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۱۸۷ مورد، نجات حیوانات با ۱۴۶ مورد، امداد و نجات در حوادث مربوط به وسایل نقلیه با ۹۷ مورد و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیا و اجسام با ۶۲ مورد بیشترین تعداد عملیات‌های این حوزه را در بر گرفته است.

محمد رضا بیاناتی با بیا ن. اینکه در حوادث امداد و نجات ۹۲ نفر شامل ۶۳ مرد ۲۸ زن و یک آتش نشان مصدوم و ۱۳ نفر شامل ۱۰ مرد و ۳ زن فوت شده اند تاکید کرد: در این عملیات‌ها آتش نشانان با تلاش و مهارت و از خودگذشتگی موفق به نجات ۸۴۱ نفر از شهروندان شدند.

وی از ارایه آموزش‌های عمومی و تخصصی اصول ایمنی و آتش نشانی به ۷۵۹۸۷ طی دوره ۹ ماهه خبر داد و افزود: دراین دوره ۵۲۶ دستورالعمل و طرح ایمنی و ۴۸۶ مورد تاییدیه ایمنی برای ساختمان‌ها و ۳ مورد تاییدیه و دستورالعمل ایمنی برای اماکن تجاری صادر شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از برقراری ۱۰۱۰۳۰ تماس با سامانه ۱۲۵ در ۹ ماهه نخست سال خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۴۶۵ مورد منجر به عملیات گردیده،۱۵۹۲۹ تماس اشتباه،۴۶۴۰ تماس جهت دریافت راهنمایی و متاسفانه ۷۷۹۹۱ مورد ایجاد مزاحمت و ۷ مورد حریق کذب بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار