مدیر کل زندان‌های همدان در سومین جلسه دبیران ستاد اقامه نماز استان گفت: اصلاح و تربیت مددجویان بعد از امنیت، شعار اصلی سازمان زندان‌ها است و نماز مؤثرترین فعالیت در اصلاح و تربیت مددجویان است.
کد خبر: ۵۵۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 13 January 2018

مدیر کل زندان‌های همدان در سومین جلسه دبیران ستاد اقامه نماز استان گفت: اصلاح و تربیت مددجویان بعد از امنیت، شعار اصلی سازمان زندان‌ها است و نماز مؤثرترین فعالیت در اصلاح و تربیت مددجویان است.

به گزارش ایکنا، حسن محمد یاری مدیر کل زندان‌های همدان در سومین جلسه دبیران، با اشاره به آیه شریفه که می‌فرماید «هرکس یک نفر را نجات دهد مانند آن است که بشریت را نجات داده است» افزود: اصلاح و تربیت مددجویان بعد از امنیت، شعار اصلی سازمان زندان‌ها است و نماز مؤثرترین فعالیت در اصلاح و تربیت مددجویان است.

یاری با بیان اینکه ۳۱ روحانی در زندان‌های استان مشغول به فعالیت هستند افزود: این روحانیون علاوه بر اقامه نماز جماعت، برنامه‌های آموزش احکام، نماز و قرآن را نیز بر عهده دارند و بیشترین روحانیون در زندان مرکزی همدان فعالیت می‌کنند.

مدیر کل زندان‌های همدان ادامه داد: در تمام زندان‎های استان نماز‌های ظهر، عصر، مغرب و عشاء به صورت جماعت برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اندرزگاه قرآنی در زندان همدان اشاره کرد و افزود: در اندرزگاه قرآنی مددجوی حافظ یک جزء تا سی جزء قرآن کریم را داریم که آموزش‌‎های لازم را سپری می‌کنند و به صورت داوطلبانه و به دور از هرگونه اجبار به حفظ قرآن کریم می‌پردازند.

وی تأکید کرد: در زندان‌های استان برای فردی که حتی چند ساعت در زندان حضور دارد نیز برنامه‌هایی تدوین شده که شامل تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز و آشنایی مقدماتی با احکام می‌باشد.

مدیر کل زندان‌های همدان ادامه داد: علی رغم مشکلات اقتصادی در زیباسازی و تجهیز نمازخانه‌های زندان‌های استان اقدامات ویژه‌ای انجام شده است و در زندان‌ها مکانی مناسب به این امر اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به مفروش کردن تمامی نمازخانه‌های زندان‌های استان با فرش‌های سجاده‌ای، طرح ابتکاری سنگ تیمم و دستورالعمل تصویری استفاده از این طرح را از اقدامات سال جاری برشمرد و افزود: این طرح در تمامی نمازخانه‌ها اجرایی شده است.

محمد یاری با بیان این مطلب ادامه داد: تمام نمازخانه‌های زندان‌های استان به فرش‌های سجاده‌ای بسیار زیبا تجهیز شده‌اند که با هدف برگزاری نماز جماعت مددجویان و سایر برنامه‌های مناسبتی فرهنگی مذهبی انجام شده است و شرایط مناسبی برای برگزاری فعالیت‌های مناسبتی در ایام مختلف سال و سایر برنامه‌ها که می‌تواند زمینه توسعه برنامه‌های معنوی و مذهبی را فراهم سازد ایجاد کرده است.

مدیرکل زندان‌های استان ضمن عنوان نمودن این مطلب که اداره کل زندان‌های استان طی سال‌های پیاپی عنوان دستگاه شایسته تقدیر ویژه را به خود اختصاص داده است، با دعوت از رئیس ستاد اقامه نماز استان برای حضور در زندان‌های استان، خواستار بازدید مسئولان استانی از فعالیت‌های اقامه نماز، فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار