فرجی با اشاره به سختی‌های این عملیات گفت: کربلای ۵ از سخت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود، زیرا از یک طرف، خط پدافندی منطقه شلمچه غیرقابل نفوذ بوده و از طرف دیگر، کشور‌های بلوک شرق و غرب نیز به کمک صدام آمده بودند.
کد خبر: ۵۴۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 09 January 2018

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: لشکر انصارالحسین (ع) همدان در "کربلای ۵"، نقش کلیدی و مهمی داشته و بیش از هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

به گزارش تسنیم؛ سردار مهدی فرجی اظهار داشت: کربلای ۵ از بزرگترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که به قوای دشمن آسیب جدی وارد کرد و ارتش عراق را از تحرک باز داشت.

وی افزود: کربلای ۵ به فاصله دو هفته پس از کربلای ۴ انجام شده و باوجود فرصت کم و دادن شهدا و مجروحان بسیار، رزمندگان اسلام در مدت کوتاهی تجدید قوا کرده و برای رویارویی با دشمن بعثی آماده شدند.

فرجی با اشاره به سختی‌های این عملیات گفت: کربلای ۵ از سخت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود، زیرا از یک طرف، خط پدافندی منطقه شلمچه غیرقابل نفوذ بوده و از طرف دیگر، کشور‌های بلوک شرق و غرب نیز به کمک صدام آمده بودند.

وی بیان کرد: دشمن در سرتاسر منطقه از انواع مین‌ها استفاده کرده بود تا کوچک‌ترین جنبنده‌ای وارد نشود و همین موجب کندی حرکت می‌شد، اما با وجود همه این موانع، رزمندگان اسلام توانستند عملیات را با موفقیت انجام دهند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: نوع پیش‌روی رزمندگان در کربلای ۵ با سایر عملیات‌ها تفاوت داشت به طوری که در مناطق دیگر پیش‌روی نیرو‌ها کیلومتری بود، اما در شلمچه به دلیل وجود موانع و خطرات بسیار قدم قدم بود.

فرجی عنوان کرد: سخت‌ترین منطقه در این، عملیات منطقه "دوعیجی" یا "پنج ضلعی" بود که رزمندگان در این بخش، سختی‌های بسیاری را متحمل شده و کار‌های بزرگی را انجام دادند و فرمانده بزرگ و شجاع لشگر انصار (ع) حاج ستار ابراهیمی در این منطقه به شهادت رسید.

وی با اشاره به نقش ارزشمند و بی‌بدیل استان همدان در عملیات کربلای ۵ اعلام کرد: لشکر انصارالحسین (ع) در این عملیات نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و تعداد بالای شهدا به ویژه فرماندهان شهید استان در این عملیات، نشان‌گر نقش مهم لشکر انصار در این عملیات است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: بیش از ۱۰ گردان لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) شامل گردان‌های اصلی و احتیاط و گردا‌ن‌های تخصصی مانند ادوات، توپخانه و پدافند در عملیات کربلای ۵ حضور داشته و همه گردان‌ها چندین بار به خط زده و برگشته و دوباره بازسازی شده و جلو می‌رفتند.

فرجی بیان کرد: به جرئت می‌توان گفت که هیچ یک از رزمندگان استان همدان از این عملیات سالم برنگشته و همه مجروح شده و حتی برخی از نیرو‌ها دست‌کم یک یا دو بار شیمیایی شدند.

وی اعلام کرد: گردان‌های آتش نیز در این عملیات نقش مهمی داشته و با پشتیبانی خوب اجازه ندادند که هواپیما‌های دشمن از سطح پایین حرکت کرده و مواضع خودی را بزنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: رزمندگان ما به ویژه نیرو‌های بسیج در کربلای ۵ آب دیده و ساخته شدند و تجربیات طلایی آن دوران را در جبهه‌های مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت (ع) به کار گرفتند.

فرجی مطرح کرد: کربلای ۵، ۷۵ روز طول کشید و مردم استان همدان بیش از هزار شهید را در این عملیات تقدیم انقلاب کرده و شمار زیادی از رزمندگان نیز جانباز شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عملیات کربلای ۵ یکی از سخت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که ۱۹ دی ۶۵ در منطقه شلمچه آغاز شده و رزمندگان تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) استان همدان، نقش بی‌بدیلی را در آن ایفا کرده و بیش از هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار