مرادی در خصوص داستان این نمایش گفت: قرار، داستان پسربچه‌ای است که در کودکی بسیار از آب و شنا کردن می‌ترسد و با اصرار‌های پدر تن به آموزش‌های مربیانش می‌دهد و علی‌الرغم تمام تصورات، به دلیل کسب مهارت در شنا، تبدیل به نجات غریق می‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 06 January 2018

کارگردان نمایش «قرار» از اجحاف‌هایی که در حق این نمایش شده است می‌گوید: با توجه به اینکه موضوع نمایش قرار در مورد شهدای غواص است، اما ارگان‌ها و اداراتی که باید مارا یاری می‌کردند از حمایت سرباز زده حتی حاضر به بازدید از نمایش نشدند.

به گزارش ایکنا؛ اکبر مرادی کامیاب اظهار کرد: این نمایش توسط سردار میرزا محمد سلگی پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه نمایش قرار در تئاتر خرمشهر، تئاتر ملی مقاومت و جشنواره تئاتر فجر رتبه اول را کسب کرده است، اضافه کرد: مهرداد کوروش‌نیا نویسنده این نمایش، آن را در سال ۹۴ در شهر تهران به اجرا گذاشت. این نمایش هم اکنون از تاریخ ۱ تا ۱۵ دی ماه در سالن پلاتو مجتمع شهید آوینی در حال اجرا است.

مرادی در خصوص داستان این نمایش گفت: قرار، داستان پسربچه‌ای است که در کودکی بسیار از آب و شنا کردن می‌ترسد و با اصرار‌های پدر تن به آموزش‌های مربیانش می‌دهد و علی‌الرغم تمام تصورات، به دلیل کسب مهارت در شنا، تبدیل به نجات غریق می‌شود.

وی افزود: با گذشت زمان و شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق، با اصرار‌های زیاد از پدر رضایت رفتن به جبهه‌های جنگ را مشروط به برگشت سالم می‌گیرد، اما پس از چندی جزء ۷۵ شهید غواص می‌شود و انتظار پدر برای بازگشت پسر شهیدش، داستان نمایش را تشکیل می‌دهد.

مرادی با تاکید بر ضرورت به تصویر کشیدن نقش شهدا بیان کرد: این نمایش با هدف ترویج آرمان‌ها ونشان دادن زندگی این شهیدان مظلوم غواص به جوانان امروزی که در این روز‌ها با فضای مجازی بسیار درگیر هستند، است، چراکه در نمایش‌های امروزی این موضوع بسیار کمرنگ شده و کمتر به آن می‌پردازند.

وی تصریح کرد: هر جنگ تنها در یک برهه‌ی زمانی آثار خود را نشان نمی‌دهد و آثار روحی آن حتی شاید برای سالیان بسیار طولانی باقی بماند همانطور که هم‌اکنون نیز خانواد‌ه‌های زیادی منتظر جوانان و فرزندان شهید و یا مفقودالاثر خود هستند.

کارگردان این نمایش بیان کرد: تمرین‌های این نمایش از مهرماه تا دی ماه سالجاری ادامه داشت و ۱ دی ماه اولین اجرا درسالن پلاتو مجتمع فرهنگی شهید آوینی روی صحنه رفت.

مرادی با اشاره به اینکه توجه به این نمایش دفاع مقدس، مورد بی مهری مسئولین قرار می‌گیرند ابراز کرد: این نمایش در مرحله‌ی اجرا بسیار مورد کم‌لطفی مسئولین قرارگرفت با وجود دعوت‌های فراوان از تمامی ارگان‌ها و ادارات شهر همدان حتی یک ارگان حاضر به بازدید از نمایش نشد حال آنکه بسیج هنرمندان، معاونت فرهنگی سپاه استان، شرکت مخابرات و شهرداری همدان ما را در این زمینه یاری کردند.

وی تصریح کرد: ارگان‌ها و اداراتی که باید مارا یاری می‌کردند از حمایت سرباز‌ده، حتی حاضر به بازدید از نمایش نشدند. بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید با وجود دعوت‌های فراوان حضوری و غیر حضوری حاضر به کمک نشدند، بنیاد حفظ آثار بعد از بستن قرارداد با مشاهده‌ی لگوی ارگان‌های بسیج هنرمندان و معاونت فرهنگی سپاه و دیگر سازمانهای یاری‌رسان فسخ قرارداد کرده و ما را از حمایت خود محروم کردند.

مرادی افزود: عوامل این نمایش، سه روز قبل از اجرا از اعضای شورای شهر رسما دعوت بعمل آوردند در حالیکه برای بازدید تا به امروز حتی کارمندان آن‌ها در نمایش حضور پیدا نکردند.

وی با اشاره به اینکه پلاتو‌های شهر همدان فاقد عمق استاندارد هستند افزود: در حالیکه یک پلاتو استاندارد باید عمقی بالای ده متر و مجهز به دیوار‌های عایق صدا و همچنین سیستم صوتی استاندارد باشد پلاتوی مجتمع شهید آوینی فاقد تمام این شرایط است، دیوار‌های معمولی و وجود سرویس‌های بهداشتی در کنار این سالن یکی از مهمترین مشکلات هر نمایش است.

گفتنی است؛ عوامل این نمایش عبارتند از: هادی لایقی، محمد محمدی‌قادر، رها اسکندری، محمد طالبی و حمیدرضا یاری منش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار