در این جشنواره گروه‌های تئاتر از پنج استان کرمانشاه، همدان، کردستان، لرستان و ایلام حضور داشتند که هنرمندان تئاتر ملایری با نمایش (من، یک دوم) به نویسندگی علی حسینی و کارگردانی مرضیه علیزاده و با بازیگری علی حسینی، مرضیه علیزاده، مرجان آقانوری، احمد اسماعیلی، ندا شالبافیان، میلاد عاشوری، حسن همتی و اجرای موسیقی، حسن همتی و میثم چگینی، طراح حرکات فرم مرجان آقانوری و الهه یکتا هنرنمایی کردند، که حائز رتبه‌های برتر شدند.
کد خبر: ۵۴۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 06 January 2018

مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان زاگرس درحالی درمجموعه فرهنگی، هنری انتظار شهر کرمانشاه با معرفی برترین‌های خود برگزار گردید که هنرمندان ملایری و همدانی درآن خوش درخشیدند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر:پنجمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر زاگرس به منظور شناسایی استعداد‌ها و توانمندی‌های هنری معلولین در کرمانشاه با همت اداره کل بهزیستی کرمانشاه برگزار گردید.

در این جشنواره گروه‌های تئاتر از پنج استان کرمانشاه، همدان، کردستان، لرستان و ایلام حضور داشتند که هنرمندان تئاتر ملایری با نمایش (من، یک دوم) به نویسندگی علی حسینی و کارگردانی مرضیه علیزاده و با بازیگری علی حسینی، مرضیه علیزاده، مرجان آقانوری، احمد اسماعیلی، ندا شالبافیان، میلاد عاشوری، حسن همتی و اجرای موسیقی، حسن همتی و میثم چگینی، طراح حرکات فرم مرجان آقانوری و الهه یکتا هنرنمایی کردند، که حائز رتبه‌های برتر شدند.

این جشنواره در قالب بخش‌های صحنه ای، خیابانی، محیطی، کودک و نوجوان و مسابقه نمایشنامه نویسی با داوری سیاوش تهمورث بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی، سهراب سلیمی کارگردان، بازیگر، طراح صحنه، مجسمه ساز، طراح ماسک و گریم و مدرس، فاطمه فخری دکترای کارگردانی و محقق و پژوهشگر در حوزه تئاتر معلولین برگزار شد، که نهایتا پس از بازبینی رتبه‌های اول نمایش "من، یک دوم" از شهرستان ملایر در این جشنواره به شرح زیر اعلام گردید:

رتبه اول نویسندگی:علی حسینی

رتبه اول کارگردانی:مرضیه علیزاده

رتبه اول بازیگری مرد:علی حسینی

رتبه اول بازیگری زن:مرضیه علیزاده

رتبه اول طراحی صحنه:مرضیه علیزاده

رتبه اول طراحی نور:الهه یکتا

رتبه اول موسیقی حسن همتی، میثم چگینی

تقدیر طراحی پوستر:علی حسینی

تقدیر طراحی گریم مرضیه علیزاده

که در نهایت این نمایش برگزیده جشنواره و معرفی به جشنواره بین المللی کشوری استان اصفهان گردید.

در این جشنواره نیز هنرمندان همدانی و ملایری در تئاتر خیابانی با نمایش (ازدواج کوچک) به نویسندگی و کارگردانی "سید مهرداد کاووسی حسینی"نیز حائز رتبه شدند.

در بخش خیابانی:

جایزه اول موسیقی به" سینا عباسی" از ملایر و "بهزاد یوسفی" از همدان

جایزه سوم کارگردانی به همراه دوم بازیگری مرد به "سید مهرداد کاووسی حسینی" از همدان

سوم بازیگری زن به "مرضیه علیزاده" از بهار

تقدیر ویژه بازیگری زن به" مرجان آقانوری" از ملایر

تقدیر ویژه مرد به "سید کاووس حسینی" از همدان رسید؛ و همچنین در بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره نمایشنامه"ربات و آدم"نوشته سید مهرداد کاووسی حسینی موفق به کسب رتبه دوم شد.

باز هم بی مهری مسولان اداره ارشاد اسلامی شهرستان ملایر به برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین زاگرس

بیش از یک دهه است که جشنواره تئاتر معلولان توسط سازمان بهزیستی کشور برگزار می‌گردد.

این جشنواره در دوره‌های مختلف منطقه ای، کشوری و بین المللی خود توانسته به جایگاهی برسد که امروزه از سوی هنرمندان تئاتر به عنوان یک جشنواره رسمی دارای هویت مستقل شناخته شده است.

پس از حضور در این جشنواره طی صحبت‌هایی که با چند نفر از هنرمند معلول داشتیم، از نبود حمایت‌های ادارات ارشاد اسلامی استان‌ها و شهرستان‌ها گله‌مند و معتقد بودند که نبود حمایت‌های لازم از سوی اداره ارشاد و بهزیستی باعث می‌شود که امکان اجرای عمومی را نداشته باشیم.

البته ضمن تشکر از اداره بهزیستی که متولی خدمات رفاهی و اجتماعی معلولان است، اما خدمات هنری را باید نهادی مثل اداره ارشاد ارائه دهد.

این دوستان هنرمند گلایه کردند که به اداره ارشاد شهرستان ملایر برای بازبینی نمایش و دراختیار گذاشتن سالن مراجعه کرده ایم که با عدم همکاری این اداره مواجه شدیم و حتی از متن و موضوع کار ایراد گرفته شده، در صورتی که موضوع نمایش یک اثر کاملا اجتماعی بوده و از طرف هیئت بازبینی و داوران جشنواره مورد تایید و استقبال قرار گرفته است، که نهایتا در سالن جلسات بهزیستی با همکاری و حمایت مدیریت محترم اداره بهزیستی شهرستان ملایر در این سالن اجرا شدکه جای تشکر و قدرداتی دارد.

حال جا دارد چندین سوال از مسولین اداره ارشاد ملایر داشته باشیم.

۱-آیا بهزیستی شهرستان سالن نمایش دارد؟

۲-با وجود اتمام جشنواره و کسب رتبه‌های نخست بهتر نبود مسولان اداره ارشاد شهرستان ملایر طی مراسمی از این هنرمندان تقدیر میکردند؟

قطعا این گروه از هنرمندان بحث‌های معنوی بیشتر از مالی برایشان اهمیت داشته و دارد.

۳-آیا وقت آن نرسیده که مسولان اداره ارشاد اسلامی شهرستان ملایر تعامل با هنرمندان را در الویت برنامه‌های راهبردی در حوزه هنر‌های نمایشی را در دستور کار خود قرار دهند و سلیقه‌ای رفتار نکنند؟

۴-عدم حمایت اداره ارشاد مشکلی حاد برای تئاتر کاران شده که باعث شده است با انتقاد از عدم توجه و حمایت مسولین ارشاد شهرستان ان انتظار حمایت‌های های مسولین و شکوفا شدن هر چه بیشتر این هنر فاخر را داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار