مدیر عامل شرکت شیشه همدان، وجود موانع مختلف در تولید را عامل عدم توفیق واحد‌های تولیدی و فعالیت اقتصادی در استان بیان کرده و اضافه کرد: در صورت عدم حمایت و کمک برای توسعه، در آینده نزدیک شاهد تعطیلی واحد‌های تولیدی استان من جمله شرکت شیشه همدان خواهیم بود.
کد خبر: ۵۴۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 05 January 2018

با حضور معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان، با اهدای تندیس از صادرکنندگان و کارفرمایان کارآفرین نمونه استان همدان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش تابناک همدان: این همایش به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان، سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان و سازمان تامین اجتماعی همدان ترتیب یافته بود و از ۱۶ صادرکننده برگزیده استان، ۵ صادرکننده برتر و ۱۰ کارفرمای کارآفرین نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

لزوم تشکیل کمیته رفع موانع کسب و کار در استان

رییس اتاق بازرگانی بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان بر لزوم تشکیل کمیته رفع موانع کسب و کار در استان همدان تاکید کرد.

علی اصغر زبردست با تاکید بر این موضوع و با اشاره به اینکه "در حال حاضر ۶۲۹ نفر عضو اتاق می‌باشند، خاطرنشان کرد: استان همدان پتانسیل لازم برای توسعه اقتصادی را دارد و صنعتگران استان نیز فعال و علاقه‌مند به توسعه هستند، ولی یکسری موانع در کسب و کار وجود دارد و باید با کمک مسئولان رفع شوند.

وی بر لزوم آموزش فعالین اقتصادی استان تاکید کرده و افزود: حدود ده هزار نفر از فعالین اقتصادی استان در دوره‌های آموزشی اتاق شرکت کرده اند که رقم بسیار قابل توجهی است و ان شاالله این دوره‌ها تداوم خواهند داشت.

زبردست به افزایش تعداد تشکل‌های اتاق اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ تشکل فعال در اتاق همدان تشکیل شده است.

وی در خاتمه از همکاری‌هایی سازمان صنعت مهدن و تجارت و سازمان تامین اجتماعی استان در برگزاری همایش تجلیل از صادرکنندگان و کارفرمایان کارآفرین نمونه استان همدان تقدیر و تشکر کرد.

با روش‌های سنتی تجارت، هرگز نمی‌توان در صادرات موفق شد/ صادرات بهترین راهکار برای رونق اقتصادی و اشتغال

 حضور در نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای مطرح شدن تولیدات استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این همایش، گفت: در پی فراهم کردن شرایطی جهت حضور پررنگ‌تر فعالین اقتصادی در نمایشگاه‌های خارج از کشور هستیم.

حمیدرضا متین با اعلام مطلب فوق افزود: شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و معرفی کالا‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای مطرح شدن تولیدات استان باشد.

آماده همکاری درجهت حل مشکلات بیمه‌ای فعالان اقتصادی استان هستیم

رییس سازمان تامین اجتماعی استان نیز در این همایش گفت: سازمان تامین اجتماعی استان، ماهیانه ۶۵ میلیارد تومان وصولی و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در سطح استان دارد.

محمد عسگری با اعلام مطلب فوق افزود در استان همدان هیأت تجدیدنظر تشکیل شده است و با این اتفاق پرونده‌های با بدهی تا ۳۰۰ میلیون تومان در استان پیگیری می‌شود.

وی به برخی مشکلات فعالان اقتصادی اشاره و آمادگی سازمان تامین اجتماعی استان همدان را برای رفع و حل مشکلات مربوط به بیمه تامین اجتماعی اعلام کرد.

در وضعیت فعلی، شاهد تعطیلی واحد‌های تولیدی استان همدان خواهیم بود

مدیر عامل شرکت شیشه همدان نیز در این همایش به عنوان نماینده بخش خصوصی به بیان "مسائل و خواسته‌های فعالین اقتصادی" پرداخت و "مشکل نقدینگی و طرح توسعه شرکت خود را از جمله مشکلات" بیان کرد.

خسرو فخیم هاشمی که به عنوان صادرکننده نمونه و کارآفرین نمونه استان در سال ۹۶ انتخاب شده اند، با اعلام مطلب فوق خواستار "رفع موانع فعالین اقتصادی با همکاری بخش دولتی و خصوصی " شد.

وی عدم حمایت اصولی و عملی از واحد‌های تولیدی استان را عامل کاهش صادرات و عرضه تولیدات استان بیان کرده و تصریح کرد: در سایه عدم توسعه واحد‌های صنعتی، شاهد جذب مشتریان تولیدات همدان از سوی سایر استان‌ها هستیم.

مدیر عامل شرکت شیشه همدان، وجود موانع مختلف را عامل عدم توفیق واحد‌های تولیدی و فعالیت اقتصادی در استان بیان کرده و اضافه کرد: در صورت عدم حمایت و کمک برای توسعه، در آینده نزدیک شاهد تعطیلی واحد‌های تولیدی استان من جمله شرکت شیشه همدان خواهیم بود.

 

با روش‌های سنتی تجارت، هرگز نمی‌توان در صادرات موفق شد/ صادرات بهترین راهکار برای رونق اقتصادی و اشتغال

با روش‌های سنتی تجارت، هرگز نمی‌توان در امر صادرات موفق شد

مدیر کل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت کشور نیز در این همایش گفت: ۲۰ درصد صادرات کشور به چین، ۱۵ درصد امارات، ۶ درصد افغانستان ۵/۱۴ درصد عراق و ۹ درصد به کره جنوبی بوده است و عمده واردات کشور از کشور‌های چین، امارات، ترکیه و آلمان بوده است.

نوری با اعلام مطلب فوق از حمایت دولت نسبت به صادرکنندگان خبر داده و افزود: تمام تلاش سازمان رفع موانع صادرات و تسریع در این امر می‌باشد و معتقدیم هر دلار که وارد کشور می‌شود، اشتغال و کار برای جوانان کشورمان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، با روش‌های سنتی تجارت هرگز نمی‌توان به سمت صادرات حرکت و موفق عمل کرد و باید به سمت تجارت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا رفت و خود را به دانش روز دنیا مجهز کرد.

صادرات تولیدات استان بهترین راهکار برای کسب بازار‌های جدید و رونق اقتصادی و اشتغال است

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار همدان نیز در این همایش گفت: استان همدان دارای ظرفیت‌های بی بدیلی است، ولی متاسفانه نتوانسته ایم به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنیم.

رضا قیاسی با اعلام مطلب فوق افزود: ارتباط با کشور‌های دیگر می‌تواند شرایط پیشرفت فعالان اقتصادی را فراهم کند و صادرات تولیدات استان بهترین راهکار برای کسب بازار‌های جدید و رونق اقتصادی و اشتغال است.

وی با اشاره به کاهش سود بانکی در زمان دولت آقای روحانی، تصریح کرد: با حمایت‌هایی دولت، حرکت‌های خوبی شروع شده و الحمدالله در استان ظرفیت و امکانات خوبی وجود دارد و با تعامل سازننده بین دستگاه‌های دولتی – قضایی و نظاراتی گام‌های خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده و زیرساخت‌های لازم برای توسعه فراهم شده است.

شایان ذکر است: در پایان این همایش، با اهدای لوح تقدیر و تندیس همایش؛ از صادرکنندگان و کارآفرینان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

 

گزارش: عین اله حسین زاده

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار