مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان نهاوند خبر داد: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری از طلاق و اعتیاد ویژه خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان نهاوند برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 04 January 2018

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان نهاوند خبر داد: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری از طلاق و اعتیاد ویژه خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان نهاوند برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های همدان، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری از طلاق و اعتیاد ویژه خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان نهاوند با حضور رئیس دادگستری، دادستان، معاون فرماندار، رئیس زندان، رئیس دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات کانون شهید باهنر شهرستان نهاوند برگزار شد.

میثم صالحی مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان نهاوند به ارائه گزارشی از عملکرد انجمن حمایت زندانیان نهاوند پرداخت وافزود: انجمن حمایت زندانیان یک نهاد خیریه و غیر دولتی بوده که جامعه هدف آن خانواده‌های زندانیان می‌باشد و تعداد خانواده‌های تحت پوشش انجمن نهاوند تاکنون حدوداً ۱۷۰ خانواده بصورت موردی، موقت و دائمی می‌باشند.

وی ادامه داد: میزان خدمات صورت گرفته به این خانواده‌ها شامل مستمری، کارت هدیه، هزینه‌های آموزش و تحصیل فرزندان، بهداشت و درمان، کیف و کفش و البسه، جهیزیه، قبوض خدماتی، لوازم منزل و... می‌باشد.

در ادامه شهریار عبدالملکی که به عنوان مدرس در این کارگاه حضور داشت گفت:: جامعه با آسیب‌های متعددی مواجه می‌باشد و خانواده‌ها (فرزندان و همسران) در معرض آسیب‌های جدی هستند و آن‌ها را تهدید می‌کند و هرگونه از این آسیب‌ها پیام‌ها و تبعات بسیار ناگواری برای جامعه دارد و یکی از این تبعات می‌تواند جرایمی باشد که اتفاق می‌افتد و می‌تواند منجر به طلاق و اعتیاد خانواده‌ها شود.

وی افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌تواند توان خانواده‌ها را بالا برده و هر چه خانواده‌ها سطح آگاهی خانواده‌ها بالا رود مهارت‌های آنان بیشتر ونهایتاً منجر به کنترل آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

در ادامه سلامتی معاون فرمانداری اظهار کرد: شعار محوری ما در برخورد با آسیب‌های اجتماعی همان شعار معروف «پیشگیری بهتر از درمان» است و هر چقدر ما در بحث آموزش و پیشگیری سرمایه گذاری و هزینه کنیم ده‌ها برابر در بحث هزینه‌هایی که بر جامعه ما و آسیب‌هایی که بر روح و روان خانواده‌ها وارد می‌شود صرفه جویی کرده ایم.

گفتنی است کارگاه آموزشی در طی سه دوره و با حضور ۲۸۰ نفر از همسران مددجویان برگزار شد و در پایان کارگاه آموزشی ضمن پذیرایی از خانواده‌ها و اهدای بسته آموزشی، در پایان مراسم به هر یک از همسران مددجویان حاضر در دوره آموزشی یک بسته سبد کالا اهداء شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار