استاد دانشگاه، محقق و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان از رونمایی تولید تجاری محصول دانش‌بنیان «کنه شکارگر» برای مهار زیستی آفات در دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 04 January 2018

استاد دانشگاه، محقق و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان از رونمایی تولید تجاری محصول دانش‌بنیان «کنه شکارگر» برای مهار زیستی آفات در دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد خانجانی تصریح کرد: این محصول که توسط شرکت دانش بنیان «مهارزیستی هگمتانه» مستقر در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا تولید شده، برای مهارزیستی برخی آفات گلخانه‌ها استفاده می‌شود و نقش بسزایی در تولید محصول سالم، ایمن و ارگانیک دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید و واردات محصول مشابه در داخل کشور، توسط برخی شرکت‌های معتبر اروپایی صورت می‌گیرد که با تولید و عرضه این محصول در سطح کشور، محصول رقیبی برای تولیدات خارجی معرفی می‌شود که ظرفیت جایگزینی با آن‌ها را دارا‌ست.

استاد دانشگاه، محقق و مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده تولید محصول در گلخانه‌های سبزی و صیفی کشور، وجود آفاتی نظیر کنه‌های تارتن دو لکه‌ای، تریپس و سفید بالک است که متأسفانه در اکثر موارد، گلخانه‌داران برای مقابله و کنترل آن‌ها از ترکیبات آفت‌کش استفاده می‌کنند که تعدد و دفعات به‌کارگیری ترکیبات مختلف آفت‌کش نه تنها کنترل مطلوب آفات موردنظر را فراهم نکرده بلکه مقاومت روزافزون آن‌ها را در عرصه‌های حفاظت‌شده گلخانه‌ای و همچنین افزایش باقیمانده‌های سموم در محصولات گلخانه‌ای را در پی داشته است.

وی یادآور شد: توسعه تولید و توزیع این محصول دانش‌بنیان در کنار تولید محصول سالم و ایمن، در راستای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مبتنی بر محصولات دانش‌بنیان، می‌تواند همراه با اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مرتبط، نقش موثری در جلوگیری از خروج ارز و حتی ارزآوری از طریق صادرات این محصول به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار