نایب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تهران ضمن تاکید بر اینکه علی رغم اقدامات صورت گرفته برای افزایش حقوق‌ها، هنوز هم حقوق دریافتی بازنشستگان کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد گفت: 60 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و شرایط زندگی برایشان مشکل است که امیدواریم در این دولت فکری برای همسان سازی و افزایش حقوق‌ها شود.
کد خبر: ۵۴۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 04 January 2018

به گزارش تابناک : علی دهقان‌کیا با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی صندوق‌های بازنشستگی بویژه سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: همانطور که بارها مسئولان اعلام کرده‌اند اگر بدهی‌های تامین اجتماعی تسویه نشود و چاره‌ای برای خروج از بحران‌های فعلی اندیشیده نشود، در آینده با مشکلات بزرگتری دست به گریبان می‌شویم.

وی افزود: علیرغم آنکه وضعیت سازمان تامین اجتماعی در دولت‌های نهم و دهم مطلوب نبود اما در چند سال اخیر تلاش‌های خوبی جهت جبران حقوق بازنشستگان که در دوره گذشته حتی رشد کمتر از نرخ تورم داشت، صورت گرفته است.

نایب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تهران  با بیان اینکه البته این میزان دریافتی حقوق هم کفاف زندگی همه بازنشستگان را نمی‌کند گفت: مطالبات صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در حال پیگیری است و امیدواریم آنچه شایسته بازنشستگان است تحقق پیدا کند. از جمله انتظارات کارگران و بازنشستگان برقراری ثبات مدیریتی، ارتقای شان و منزلت بازنشستگان، افزایش خدمات رفاهی و درمانی و همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

دهقان‌کیا با اشاره به بهبود نسبی خدمات درمانی  در مراکز ملکی تامین اجتماعی گفت: البته تحمیل شدن هزینه‌ به تامین اجتماعی در پی اجرای طرح تحول سلامت و مطرح شدن مباحثی جهت جدا کردن بخش درمان از این سازمان و پیوستنش به وزارت بهداشت انتقادات بسیاری از سوی جامعه کارگران و بازنشستگان به دنبال داشت. درمان بخش جدایی ناپذیر سازمان تامین اجتماعی است.

عضو کانون بازنشستگان استان تهران با استناد به آمارهای ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار کرد: در حال حاضر  55میلیون و 382هزار نفر تحت پوشش صندوق‌های بیمه‌ای هستند که در واقع  69 درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود. همچنین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی حدود سه میلیون و تعداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری حدود یک میلیون و 300 هزار نفر است. صندوق بازنشستگی فولاد 83 هزار و صندوق بازنشستگی عشایر 4700 بازنشسته دارد و بتدریج شاهد هستیم که شمار مستمری بگیران نسبت به شمار شاغلان تحت پوشش در حال افزایش است.

وی ادامه داد:  از مجموع بازنشستگان، 60 درصد حداقل بگیر هستند و شرایط زندگی برایشان مشکل است که امیدواریم در این دولت فکری برای همسان سازی و افزایش حقوق آنها شود.

 

 

 

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار