مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی صنعتی کرمانشاه از وجود ۹ کشتارگاه مرغ در استان خبر داد و گفت: اعطای مشوق صادرات به واحد‌های تولیدی و پرورش دهندگان مرغ انگیزه می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 02 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا بهمن احمدی اظهار داشت: از نظر ظرفیت و میزان تولید مرغ در استان هیچ محدودیت و کمبودی وجود ندارد و در استان در حدود 12 میلیون قطعه در هر دوره 45 روزه ظرفیت تولید داریم.

وی ادامه داد: علاوه بر وجود 9 واحد کشتارگاه مرغ و 2 واحد بسته بندی و فرآوری آلایش و بسته بندی پای مرغ در استان وجو دارد و این صنعت یکی از بهترین، اشتغالزاترین و بزرگترین صنایع در دنیا و ایران است.

احمدی به پاره ای از مشکلات اشاره کرد و افزود: وابستگی شدید این صنعت به خارج از کشور برای تامین نهادههای دامی از جمله کنجاله سویا و ذرت این محصول را به یک محصول مونتاژ تبدیل کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی صنعتی استان کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر این صنعت یک محصول با منبع غنی پروتیین و راهبردی ست که به برنامه ریزی مدون وهدفمند نیاز دارد.

به گفته این تولیدکننده، ایجاد واحدهای کشتارگاهی مجهز و دارابودن امکان صادرات مرغ به کشورهای هدف، دادن مشوق صادرات به تولید کنندگان و بهینه سازی کردن تجهیزات واحدهایتولیدی، پاره ای از راهکارها برای خروج از بحران و جلوگیری از تعطیلی واحدها است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار