مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: مسئله بصیرت، موضوعی بسیار قابل توجه است که در فتنه ۸۸ نمود پیدا کرده و ضرورت آن احساس شد، زیرا برخی از خواص جامعه باوجود رهنمود‌های مقام عظمای ولایت فقیه و مطالبه عمومی، همچنان بر مواضع خود باقی ماندند درحالی‌که عموم امت اسلامی و خواص بابصیرت و انقلابی با پیروی از منویات رهبری، جریان فتنه را خنثی کردند.
کد خبر: ۵۴۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 31 December 2017

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان فتنه امروز به دنبال ناامید کردن مردم و ناتوان جلوه دادن نظام از برطرف کردن مشکلات است و خنثی ساختن این توطئه به هوشیاری بیش از پیش نیاز دارد.

به گزارش تسنیم؛ آیت‌الله سید مصطفی موسوی اظهار داشت: مستکبران و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل از ابتدا قصد جلوگیری از تشکیل حکومت اسلامی در ایران را داشتند و پس از تشکیل درصدد براندازی آن بوده و نقشه‌های متعددی برای این هدف اجرا کردند که یکی از آن‌ها راه‌اندازی جنگ هشت ساله بر ضد ایران بود، اما به لطف خداوند و به برکت وجود حضرت امام خمینی (ره) و خون شهدا، نظام اسلامی باوجود ۸ سال نبرد پایدار ماند و دشمنان در رسیدن به اهداف خود موفق نشدند.

وی افزود: کودتای نوژه، حمله نظامی به طبس و تحریک و تجهیز منافقان برای ترور شخصیت‌های بزرگ انقلاب، همگی نمونه‌های بارز توطئه بر ضد نظام بود که با شکست روبه‌رو شده و دشمنان ناکام ماندند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به همین دلیل مستکبران و دشمنان خارجی و خواص بی‌بصیرت داخلی در سال ۸۸ دست به دست یکدیگر داده و برای براندازی نظام، جریان فتنه را ایجاد کردند.

آیت‌الله موسوی گفت: در چنین شرایطی که بسیاری در اثر ضعف بصیرت و تبلیغات سوء دشمنان نظام با ادعای تقلب در انتخابات به اردوی دشمن پیوسته بودند با رهنمود‌های ارزنده رهبر معظم انقلاب و تلاش دلسوزان نظام به ماهیت واقعی فتنه‌گران پی برده و از صف آن‌ها جدا شدند.

وی عنوان کرد: در نهایت به لطف خداوند متعال و با حضور حماسی مردم انقلابی و ولایت‌مدار ایران در ۹ دی ۸۸ این جریان در نطفه خفه و ریشه‌کن شد.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: مسئله بصیرت، موضوعی بسیار قابل توجه است که در فتنه ۸۸ نمود پیدا کرده و ضرورت آن احساس شد، زیرا برخی از خواص جامعه باوجود رهنمود‌های مقام عظمای ولایت فقیه و مطالبه عمومی، همچنان بر مواضع خود باقی ماندند درحالی‌که عموم امت اسلامی و خواص بابصیرت و انقلابی با پیروی از منویات رهبری، جریان فتنه را خنثی کردند.

آیت‌الله موسوی با تأکید بر ضرورت وجود بصیرت در مردم به ویژه مسئولان و خواص اعلام کرد: اصل فتنه با توجه خاص خداوند خنثی شد، اما متأسفانه برخی خواص بی‌بصیرت هنوز راه خود را ادامه داده و بر مواضع قبلی خود استوارند که البته به مدد الهی، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی با بیان اینکه فتنه می‌تواند در شکل‌های جدید ظاهر شود، تأکید کرد: فتنه‌های جدید می‌تواند با ناامید کردن مردم از توانایی نظام برای برطرف کردن مشکلات، خالی‌کردن صحنه‌های مختلف از حضور پرشور مردم و تلاش برای تضعیف جایگاه رهبری شکل بگیرد که برای جلوگیری از پیاده شدن اهداف شوم دشمنان باید هوشیار بوده و با بهبود وضعیت جامعه نگذاریم مردم ناامید شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت بزرگداشت حماسه مردمی ۹ دی گفت: برگزاری تجمع‌های مردمی به منظور یادآوری این روز بزرگ و تبیین چگونگی شکل‌گیری جریان فتنه، امروز بیش از پیش ضروری است، زیرا استکبار جهانی هرگز دست از دشمنی با ما برنمی‌دارد و لازم است که در همه برنامه‌ها به ویژه برنامه‌های بزرگداشت ۹ دی بر "استکبارستیزی" و دشمنی با ستمکاران که شعار اصلی انقلاب است، تأکید شود.

آیت‌الله موسوی افزود: مسئله استکبارستیزی، همواره یکی از اصول مهم حرکت انبیا و اوصیای الهی بوده و هست که نمونه آن، رویارویی حضرت موسی (ع) با فرعون، حضرت ابراهیم (ع) با نمرود و حضرت رسول اکرم (ص) با ابوجهل، ابوسفیان و "ابولهب"‌هاست.

وی بیان کرد: از دیگر مصادیق استکبارستیزی، رویارویی حضرت امیرالمؤمنین (ع) با امثال طلحه و زبیر و معاویه و حضرت سیدالشهدا (ع) با یزید و پیروانش است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز با اقتدا به مکتب انبیا به ویژه شریعت نورانی اسلام، مبارزه با استکبار را در رأس کار قرار داده و از ابتدای شکل‌گیری حرکت‌های انقلابی تاکنون با حکومت پهلوی و استکبار خارجی، چون آمریکا و صهیونیسم در ستیزه بوده و هستند و این جریان که از اصول خط امام و انقلاب هست تا زمان ظهور حضرت حج (عج) تداوم می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار