عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود جریان‌های هدف‌دار برای تخریب قوه قضائیه گفت: رفتار‌ها و مواضع روشن رئیس قوه قضائیه در مسائل جامعه موجب شده تا دست به تخریب او زده و افکار عمومی را بر ضد دستگاه قضایی کشور بشورانند.
کد خبر: ۵۴۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 31 December 2017

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه فتنه هربار با روش تازه‌ای ظهور می‌کند، گفت: ایجاد نارضایتی و بی‌اعتمادی به نظام در بین مردم، انتشار شایعات مخرب و حمله به مسئولان قوا از بستر‌های ایجاد تلاش دشمن در کشور است.

به گزارش تسنیم؛ محمدعلی پورمختاراظهار داشت: تاریخ ثابت کرده تا زمانی که شعار‌های ما ارزشی و نظام ما اسلامی بوده و مردم فداکار و ایثارگری داریم که با تسلط آمریکا در کشور خود مخالف‌اند، فتنه نیز وجود دارد و در هر زمان شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

وی افزود: دشمنان همواره در حال بررسی و رصد شرایط کشور ایران بوده و اوضاع و احوال اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی ذائقه و سلیقه‌های شخصی مردم را با استفاده از ظاهر جامعه و ابزار‌های جاسوسی در یک فرایند طولانی بررسی کرده و بعد که به نتیجه مشخص رسیدند، آن را وسیله دستیابی به نقشه‌های خود و حمله به اساس نظام می‌کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه در هر موقعیت متفاوت است و امروز نیز زمینه‌های فتنه را می‌توان در رفتار و گفتار برخی افراد در داخل و خارج دید که به وسیله شبکه‌های معاند و مخالف خارجی تبلیغ می‌شود.

پورمختار تصریح کرد: از طرف دیگر ناکارآمدی برخی دستگاه‌ها و انجام ندادن وظایف شرعی و قانونی خود، استفاده نکردن از شرایط خوب در حوزه اقتصاد و نیروی انسانی، ایجاد نارضایتی در بین مردم با پاسخگو نبودن به جامعه، ایجاد روحیه بی‌اعتمادی به‌نظام در بین مردم، انتشار شایعات مخرب و دروغ‌های بزرگ و حمله به مسئولان قوا به‌ویژه قوه قضائیه از زمینه‌های ایجاد فتنه جدید در کشور است.

*تخریب قوه قضائیه سازمان‌دهی شده است

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود جریان‌های هدف‌دار برای تخریب قوه قضائیه گفت: رفتار‌ها و مواضع روشن رئیس قوه قضائیه در مسائل جامعه موجب شده تا دست به تخریب او زده و افکار عمومی را بر ضد دستگاه قضایی کشور بشورانند.

پورمختار تأکید کرد: معاندان که به نظام، انقلاب و ولایت اعتقادی ندارند با انتشار شایعات به دنبال ایجاد بدگمانی در بین مردم هستند درحالی‌که اگر نقدی به کارکرد دستگاهی وجود دارد، هرگز نباید اساس آن به‌ویژه رئیس آن را از نظر صلاحیت‌های فردی زیر سوال برده و با تخریب، اذهان عمومی را مشوش کنیم.

وی با اشاره به اینکه سوءاستفاده‌های مالی از بیت‌المال از دیگر عوامل ایجاد نارضایتی در بین مردم است، تصریح کرد: برخی مانند خوره به جان بیت‌المال افتاده و هرازگاهی پرونده‌ای در این زمینه افشا می‌شود که قوه قضائیه به آن رسیدگی می‌کند.

پورمختار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این اقدامات سازمان‌دهی شده بوده و برنامه ریزان این ماجرا به دنبال ریختن آبروی نظام هستند حتی اگر به بهای زندان رفتن برخی افراد تمام شود، افزود: دستگاه قضایی به‌تن‌هایی نمی‌تواند جلوی سوءاستفاده‌های مالی را بگیرد و مسئولان هر سه قوه و اجزای این قوا وظیفه‌دارند برای جلوگیری از انجام، پیگیری موضوع و برخورد با مجرمان، اقدامات لازم را انجام دهند.

پورمختار تصریح کرد: قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید بیش از آنچه امروز انجام می‌شود، کارکرده و با روش‌های قوی‌تر اجازه ندهند به مردم ظلم شود، زیرا برخورد‌های مقطعی به‌هیچ‌وجه کارساز نیست.

*حضور حماسی مردم در ۹ دی، خطر بزرگی را از نظام جمهوری اسلامی برطرف کرد

رئیس سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بازخوانی وقایع سال ۸۸ و چگونگی شکل‌گیری جریان فتنه گفت: اساس شکل‌گیری فتنه ۸۸ در ایران، یک توطئه آمریکایی، اسرائیلی بود و مدتی پیش در برخی کشور‌های مخالف آمریکا، طرح‌هایی با عنوان "انقلاب‌های رنگین" پیاده شده بود که طراحان آن، آمریکا، یهودیان و اسرائیل بودند.

پورمختار افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در رأس مبارزه با استکبار و صهیونیسم بود و دشمنان در شرایط عادی نمی‌توانستند جریانی را در کشور ایجاد کنند، اما موقعیت حساسی، چون انتخابات که محل اعتراض، حرف‌وحدیث و پیروزی و شکست است، زمان مناسب و بهانه خوبی برای اجرای طرح‌های از پیش سازمان‌دهی شده آن‌ها بود، بنابراین با سوءاستفاده از سادگی برخی افراد نقشه خود را پیاده کردند.

وی بیان کرد: عوامل داخلی فتنه نیز با ادعای تقلب و حق به‌جانب بودن، دست به تظاهرات و حرکت بر ضد نظام نام زده و شعار‌های ساختارشکنانه سر دادند و کسانی نیز که به انقلاب و نظام اعتقادی نداشتند با هدف زیر سئوال بردن نظام در بین آن‌ها نفوذ کردند.

پورمختار عنوان کرد: درنهایت این افراد از اعتراض به نتیجه انتخابات و حرکت‌های ضدانقلابی فراتر رفته و با به آتش کشیدن خیمه‌های عزاداری عاشورا به حضرت سیدالشهدا (ع) و ارزش‌های دینی اهانت کردند.

وی اعلام کرد: فرآیند فتنه در طول چند ماه و به کمک عناصر آگاه یا ناآگاه داخلی که اهداف دشمن را تأمین می‌کردند، شکل گرفت، اما به لطف خداوند، هدایت رهبر معظم انقلاب و حضور حماسی مردم در ۹ دی ۸۸ خاموش شد.

پورمختار تأکید کرد: در شرایطی که برخی افراد سرشناس و خواص جامعه در برابر نظام قرار گرفتند، مردم که همواره حامی انقلاب بوده‌اند با حضور خود، خطر بزرگی را از نظام جمهوری اسلامی برطرف کردند.

مردم پایه‌های اصلی نظامند و نباید ناراضی شوند

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر وجود بستر‌های ایجاد فتنه جدید در کشور گفت: برای رویارویی با این فتنه‌ها و جلوگیری از بروز آن‌ها باید آگاه‌سازی لازم در بین مردم انجام‌شده و ریشه حرکت‌ها، رفتار‌ها و برنامه‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی به‌ویژه به روش جدید و با ابزار‌های مناسب در برابر خبر‌ها و شایعات شبکه‌های اجتماعی، عامل مهمی در جلوگیری از بروز فتنه‌های جدید است، زیرا مردم همچون کوه در دفاع از نظام و انقلاب استوار ایستاده‌اند، افزود: در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی همواره با فتنه‌های مختلف روبرو بوده است و امروز نیز نیازمند حضور مردم به‌عنوان پایه‌های اصلی نظام بوده و باید آن‌ها را به‌عنوان حامی اصلی نظام حفظ کنیم.

پورمختار با تأکید بر اینکه باید با آگاه‌سازی به مردم و خدمت به آن‌ها اجازه ندهیم فتنه‌ای از نوع ماجرای سال ۸۸ رقم بخورد، تصریح کرد: مردم نباید ناراضی شوند و ناراضی بمانند، اما رفتار‌های برخی افراد و مسئولان ممکن است موجب شود که مردم حمایت خود را از نظام کم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار