رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش سوزی مغازه لباس فروشی در محوطه سر پل یخچال خیابان بوعلی با تلاش فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان مهار شد.
کد خبر: ۵۴۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 31 December 2017
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش سوزی مغازه لباس فروشی در محوطه سر پل یخچال خیابان بوعلی با تلاش فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان مهار شد.

به گزارش تابناک همدان؛ محمد رضا بیاناتی در این باره گفت: ساعت ۱۳ و ۳۱ دقیقه شنبه ۹ دی سامانه ۱۲۵ همدان گزارشی از وقوع آتش سوزی در خیابان بوعلی همدان دریافت کرد.

وی افزود با دریافت این گزارش بلافاصله ۱ اکیپ فرماندهی و ۳ اکیپ عملیاتی از ایستگاه مرکزی به نشانی اعلام شده در محدوده سرپل یخچال اعزام شدند.

بیاناتی تصریح کرد آتش نشانان که با وجود بسته بودن میدان امام و مسیر‌های اصلی و همچنین ترافیک سنگین مسیر‌های منتهی به محل در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده بودند با مشاهده شعله‌های آتش که مغازه لباس فروشی را در بر و در حال سرایت به املاک و مغازه‌های مجاور بود بلافاصله عملیات جستجو و اطفاء را آغاز کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان اظهار کرد آتش نشانان همزمان با تشکیل سه گروه عملیاتی و درحالی که دوگروه از دوجهت مختلف به سمت اتش یورش بردند گروه سوم عملیات تهویه و جستجو در املاک مجاور و طبقه بالای محل حادثه را دنبال کردند.

وی افزود:با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان اتش سوزی به سرعت مهار و از گسترش آن به املاک و مغازه‌های مجاور جلوگیری شد و آتش نشانان در ادامه اقدام به لکه گیری و ایمن سازی محیط کردند.

محمد رضا بیاناتی با اشاره به اینکه مالک مغازه لباس فروشی در این حادثه دچار سوختگی سطحی دست و صورت شد گفت::بجز معازه لباس فروشی که خسارت کلی به ان وارد شد سایر املاک خسارت چندانی ندیدند.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع این حادثه اکیپ عملیاتی ایستگاه ۱۸ که نزدیکترین ایستگاه به محل بود به همراه یک اکیپ از ایستگاه مرکزی در حال انجام عملیات در نقطه‌ی دیگری از شهر بودند گفت: مسدود بودن میدان امام و مسیر‌های دسترسی به محل حادثه، ترافیک سنگین ظهرگاهی و پارک غیر اصولی خودرو‌ها در معابر باعث کندی حضور آتش نشانان در صحنه حوادث می گردد.

بیاناتی با اشاره به همکاری نکردن رانندگان برخی از خودرو‌ها در باز کردن مسیر برای خودرو‌های آتش نشانی تصریح کرد با وجود مشکلات ذکر شده سرعت عمل و اقدام اصولی آتش نشانان باعث مهار و کنترل سریع آتش سوزی و جلوگیری از سرایت آن به سایر مغازه‌ها و ایجاد شرایط بحرانی گردید.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه علت وقوع حادثه در بررسی‌های اولیه نشت گاز ال از سیلندر گاز موجود در مغازه لباس فروشی عنوان شده است افزود: علت دقیق حادثه و خسارات وارده پس از بررسی دقیق کارشناسی مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد در این عملیات که ۴۰ دقیقه به طول انجامید دوخودروسبک فرماندهی و پیشروو ۳ خودرو سنگین عملیاتی با ۱۲ آتش نشان حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار