مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان
ظفری درباره وضعیت ساختمان‌های روستایی در استان همدان و میزان تاب آوری آن‌ها در برابر زلزله گفت: خوشبختانه بیشترین تسهیلات در بخش شمالی و جنوبی استان که مناطق پر خطر ما به شمار می‌آیند پرداخت شده است به همین دلیل منازل از پایداری بیشتری برخوردار هستند.
کد خبر: ۵۴۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 27 December 2017
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از اعزام اکیپ‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به مسئولیتی که به استان همدان در منطقه زلزله زده واگذار شده است ۱۵ اکیپ ارزیاب به این مناطق اعزام شده و تاکنون ۹۸ روستا مورد ارزیابی این گروه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش تابناک همدان، حسن ظفری در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت‌های وارده ناشی از زلزله دراستان کرمانشاه، افزود: در حال حاضر میزان خسارت‌های وارد شده به منازل مسکونی مردم مشخص شده که طبق برآورد گروه‌های ارزیاب از ۷ هزار و ۵۲۹ واحد مسکونی ۳ هزار واحد تخریبی، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارند و کمتر از هزار واحد نیز آسیب جدی وارد نشده است.

ظفری با بیان اینکه بازسازی و مرمت روستا‌های منطقه سرپل ذهاب به استان همدان واگذار شده است، تصریح کرد: تا به امروز بیش از ۵ هزار و ۴۴۹ فقره پرونده برای متقاضیان تشکیل شده و بیش از ۲ هزار و ۵۱۳ پرونده نیز به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که ۸۰۲ مورد آن در مرحله عقد قرارداد هستند.

وی خاطر نشان ساخت: ۱۱۸ نفر از نیرو‌های انسانی بنیاد مسکن استان همدان به صورت شبانه روزی در استان کرمانشاه هستند و با توجه به امکانات موجود آوار برداری ۹۲۴ واحد مسکونی به پایان رسیده و برای ۳۰۷ واحد نیز جانمایی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به میزان زمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده، گفت: در حال حاضر پی کنی ۱۰۷ واحد مسکونی در سرپل ذهاب آغاز شده و زمان لازم برای به پایان رساندن عملیات بازسازی دو سال تعیین شده است که امیدواریم زودتر از موعد مقرر عملیات بازسازی را به پایان برسانیم.

ظفری با قدردانی از ارسال کمک‌های مردمی استان همدان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خاطر نشان ساخت: از سوی خیرین استان همدان تاکنون ۱۲ کانکس به مناطق زلزله زده هدیه شده و از سوی مجموعه دادگستری و قضات استان نیز ۴۳ میلیون تومان کمک نقدی به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) واریز شده است.

وی درباره لزوم توجه ساخت اصولی مساکن در مناطق زلزله زده نیز اظهار داشت: ساختمان‌هایی که تحت نظارت بنیاد مسکن ساخته می‌شوند قوانین ملی ساختمان در آن‌ها لحاظ می‌گردد و از آنجا که اعتبارات به صورت مرحله‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد در صورت مشاهده تخلف پرداخت آن‌ها متوقف می‌شود.

ظفری درباره وضعیت ساختمان‌های روستایی در استان همدان و میزان تاب آوری آن‌ها در برابر زلزله گفت: خوشبختانه بیشترین تسهیلات در بخش شمالی و جنوبی استان که مناطق پر خطر ما به شمار می‌آیند پرداخت شده است به همین دلیل منازل از پایداری بیشتری برخوردار هستند.

مدیر کل بیناد مسکن استان همدان در ادامه از اتمام بازنگری برخی طرح‌های هادی روستایی در استان خبر داد و افزود: بازنگری طرح‌های هادی ۳۴۹ روستا به اتمام رسیده و در ساماندهی بخش‌ها نیز چهار بخش به بخشداری‌های استان واگذارشده است.

ظفری با بیان اینکه امسال ۷۳ طرح در سطح روستا‌های استان آغاز شده است، گفت: سال گذشته شاخص بهسازی طرح‌های هادی روستایی استان همدان ۶۲ درصد بود که امسال به ۷۴.۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله اول طرح هادی برخی روستا‌ها نیز افزود: ۱۳ روستای استان همدان به شهر تبدیل شده و عملیات مرحله یک طرح هادی ۶۸۶ روستای استان همدان آغاز شده و در ۳۸۷ روستا مرحله یک و ۲ به اتمام رسیده است.

ظفری در ادامه با اشاره به میزان بهره مندی روستا‌ها از قیر اعتباری، خاطر نشان ساخت: از ابتدای سال تا کنون ۲۳۴ روستا در بخش آسفالت از قیر اعتباری بهره‌مند شده وقرارداد ۶۹ روستا نیز برای استفاده از مزایای این طرح منعقد شده است که عملیات آسفالت‌ریزی آن‌ها نیز به محض مساعد شدن شرایط جوی آغازخواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل قیر اعتباری ۲۳۰ کیلومتر از معابر درون روستایی بهسازی شده‌اند، گفت: از سال ۹۴ تا سال ۹۶ برای آسفالت معابر روستایی بیش از ۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

ظفری از صدور ۱۴۲ هزار و ۴۰۰ سند مالکیت روستایی در استان همدان نیز خبرداد و افزود: این تعداد سند مالکیت ۴/۳ درصد از اسناد صادره کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در سال جاری ۲۰۱۷ مسکن روستایی معادل ۳۶۶ هزار و ۱۷۷ مترمربع در استان همدان ساخته شده که برای ساخت این واحد‌ها بیش از ۹۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه تا کنون ۵۱۹ واحد مسکن روستایی نیمه‌کاره که مالک توان تکمیل آن را نداشته و تحت حمایت قرار گرفته اند، یادآور شد: تاکنون ۲۸۵ واحد موفق به دریافت کمک‌های بلاعوض شده‌اند.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار