مالمیر با اشاره به تبلیغ استان همدان در ۱۷۰ هواپیما که به ۳۰۰ نقطه دنیا پرواز دارند، عنوان کرد: کارگروه رسانه برون مرزی تشکیل شده و پیش نویسی برای ۲۸ رویداد در ۲۰۱۸ انجام شده است.
کد خبر: ۵۴۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 23 December 2017
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بر استفاده از تابلوهای جاده‌ای برای معرفی روستاهای هدف گردشگری همدان تاکید کرد.

به گزارش مهر، علی مالمیر در جلسه شورای سیاست گذاری استانی «همدان۲۰۱۸» بابیان اینکه همدان پایتخت گردشگری آسیایی ۲۰۱۸ شده و این به معنای ظرفیت های همدان برای کسب این عنوان است، اظهار داشت: باید رویدادهایی در این سال در استان برگزار و گردش اقتصادی بالایی از این محل در استان ایجاد شود.

وی بابیان اینکه جلسات متعددی با حضور فعالان بخش دولتی و خصوصی برای این رویداد برگزار شده و موضوعات از سوی استان در تهران پیگیری می شود و پیشنهاد ستاد ملی به تهران داده شده است، گفت: برنامه هایی برای پایتخت گردشگری آسیایی و اجلاس جهانی گردشگری مدنظر قرارگرفته و تبلیغات و ظرفیت ها نیز پیش بینی شده است.

تبلیغ استان همدان در ۱۷۰ هواپیما

مالمیر با اشاره به تبلیغ استان همدان در ۱۷۰ هواپیما که به ۳۰۰ نقطه دنیا پرواز دارند، عنوان کرد: کارگروه رسانه برون مرزی تشکیل شده و پیش نویسی برای ۲۸ رویداد در ۲۰۱۸ انجام شده است.

مالمیر با بیان اینکه بیلبوردهای همدان ۲۰۱۸ در استان همدان نصب شده است، یادآور شد: با سالن اجلاس سران برای تبلیغات همدان مذاکره صورت گرفته است.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته امنیتی، انتظامی، گفت: تشکیل کمیته تشریفات با مکاتبات استان پیگیری و برای تشکیل کمیته رسانه نیز برنامه ریزی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در ادامه یادآور شد: از این پس ساماندهی ورودی شهرها، ساماندهی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، استقرار کیوسک‌های اطلاع رسانی گردشگری در شهر، زیباسازی و ساماندهی فضای سبز باید با تلاش بیشتری صورت بگیرد.

نمادی حول محور همدان۲۰۱۸ طراحی خواهد شد

مالمیر همچنین عنوان کرد: ظرفیت های تبلیغاتی و بیلبوردها در سطح شهر همدان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از طرفی المان و یا نمادی حول محور همدان۲۰۱۸ طراحی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تابلوهای جاده ای برای معرفی روستاهای هدف گردشگری وجود ندارد، یادآور شد: باید سرمایه گذار آزادراه همدان- تهران نیز همکاری لازم را برای تبلیغات داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تأکید کرد: برخی دستگاه های استان می توانند رویدادهایی متناسب با همدان ۲۰۱۸ را پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: رویداد گردشگری آسیایی تیرماه ۹۷ و نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری نیز آبان ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز گفت: میزبانی رویداد همدان ۲۰۱۸ و اجلاس اعضای وابسته سازمان گردشگری جهانی، برنامه ریزی بین المللی می خواهد.

برنامه زمان بندی رویداد همدان ۲۰۱۸ و اجلاس جهانی گردشگری

سید اسکندر صیدایی با اشاره به اینکه باید برنامه زمان بندی رویداد همدان ۲۰۱۸ و اجلاس جهانی گردشگری صورت بگیرد، گفت: این موضوع یک برنامه ریزی بین المللی می‌خواهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به رویداد مهم پایتخت آسیایی در سال ۲۰۱۸، اظهار داشت: سران اجلاس جهانی گردشگری۲۰۱۸ میهمان همدان خواهند بود که باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه پیشنهاد پایتخت آسیایی برای سال ۲۰۱۹ داده شده بود، عنوان کرد: جلسات متعددی برای این میزبانی در سال ۲۰۱۸ برگزار شد و هر تصمیمی در جلسات گفته شود، اثرگذار خواهد بود.

ضرورت ساماندهی ورودی های شهر همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه بخشی از برنامه ریزی ها برای این دو رویداد به مدیریت شهری همدان برمی گردد، اظهار داشت: ساماندهی ورودی های شهر از جمله ورودی جاده تهران یکی از مشکلات است.

سید ابراهیم مولوی گفت: با وجود پرداخت دو میلیارد تومان به حساب دادگستری برای اعمال ماده ۸ هنوز این اتفاق نیفتاده و مدیریت شهری با دو شرکت در ورودی همدان درگیر این موضوع است.

تردد بیش از یک هزار میهمان در رویداد همدان ۲۰۱۸

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه توجه به تردد بیش از یک هزار میهمان در رویداد همدان ۲۰۱۸ بسیار مورد اهمیت است، گفت: ظرفیت پذیرش این میهمانان نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: مباحث امنیتی و انتظامی در مدت حضور میهمانان خارجی در همدان در اولویت قرار دارد و باید پیش بینی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بسته های فرهنگی و سوغاتی همدان برای ارائه به میهمانان باید پیش بینی شود، عنوان کرد: نوع بسته بندی این محصولات نیز مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

جمع آوری معتادان از منطقه تپه پیسای همدان

کامرانی صالح در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری معتادان از منطقه تپه پیسای همدان و تحویل آنها به کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۶ خبر داد.

وی همچنین عنوان کرد: در کنار این موضوع، توزیع قرص های ترامادول در میدان مرکزی شهر متوقف و منطقه از این لحاظ پاکسازی شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان همدان نیز گفت: در گزارش هایی که تهیه شده، مردم شهر نمی دانند رویداد همدان ۲۰۱۸ چیست و باید کاری کرد که مردم پای کار باشند.

مهدی دهقان نیری اظهار داشت: رویداد پایتخت آسیایی گردشگری مختص شهر همدان است و باید روی همین یک شهر تمرکز کرد.

مردم از برگزاری همدان ۲۰۱۸ اطلاع ندارند

وی با بیان اینکه باید جشن ویژه مردمی در همدان برگزار شود، عنوان کرد: این برنامه باید به گونه ای باشد که مردم از برگزاری همدان۲۰۱۸ اطلاع داشته باشند تا برای آمادگی شهر جهت میزبانی از میهمانان همکاری کنند.

رئیس مجمع هتل داران استان همدان نیز اظهار داشت: باید از یک سال به اندازه ۱۰ سال بهره برداری کرد و نمی توان تنها به برگزاری دو رویداد در سال ۲۰۱۸ در همدان بسنده کرد.

شهرام شیروانی با بیان اینکه برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ و اجلاس سران گردشگری پول می خواهد، اظهار داشت: باید این موضوع در هیئت دولت مطرح شود تا بتوان اعتبار دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه شیراز و تبریز در طول سال ۵۰ درصد اشغال تخت دارند، گفت: همدان در ایام تابستان ۵۰ درصد اشغال تخت دارد که برای تبلیغات باید هزینه کرد.

برنامه ریزی برای تبلیغات و پخش تیزرها

شیروانی همچنین عنوان کرد: باید برنامه ریزی برای تبلیغات و پخش تیزرها را سریعتر آغاز کرد چراکه زمان از دست می رود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری زیر مجموعه سازمان ملل است، گفت: سال آینده مجمع  اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری برگزار می شود و ۴۹۰ عضو در این مجمع شرکت دارند که پیشنهاد دادند وزرای گردشگری نیز در اجلاس حضور داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار