کد خبر: ۵۴۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 18 December 2017
جمعی از اهالی سقاوه یاسوج در اعتراض به احداث پتروشیمی این شهر در مقابل درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد دست به اعتراض زدند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، بهشتی یکی از این معترضین به خبرنگار کبنا گفت: تمام کشورهای پیشرفته و حتی جهان سوم و بقیه استان‌های کشور با یک چشم انداز و دور اندیشی چند ساله تمامی طرح‌های مخرب را از جمله طرح فوق تخریبی پتروشیمی را خط بطلان و قرمزی روی آن می‌کشند.

وی افزود: ولی متاسفانه نماینده بویراحمد و دنا با عقب گرد، برای چند سال بیشتر ماندن خود در مجلس، دست به بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ بویراحمد می‌زند، و با نابود کردن اکوسیستم منطقه، روخانه ها، آلوده کردن آب‌های سطحی و زیر زمینی منطقه رقم زده است.

دانشی یکی از معترض به خبرنگار کبنا گفت: اگر هدف اشتغال و درآمد مردم است، آیا نماینده بویراحمد و دنا و سرمایه گذار نمی‌توانند با ۱ تا ۲ درصد از تسهیلات ۸ هزار میلیارد تومانی طرح پتروشیمی فوق تخریبی سقاوه که برابری دارد با بودجه ده‌ها سال استان کهگیلویه و بویراحمد، تمام منطقه لوداب مارگون و پاتاوه را با کشاورزی مکانیزه و باغات این منطقه و دامداری مدرن احیا کنند، و هنچنین با ایجاد صنایع تولیدات مواد غذایی پوشاک و تولیدات صنایع خانگی و مبلمان، یاسوج را همچون شهری بی‌نظیر بی‌نظیر تبدیل کنند، و هم اینکه مردم مستقیماً وارد چرخه اقتصاد شوند، و درآمد بیشتری داشته، و سهم بسزایی در رشد و شکوفایی صادرات غیر نفتی داشته باشند.

این معترض تصریح کرد: هم با حفظ اکسیستم منطقه و طبیعت بکر بویراحمد صنعت مدرن گردشگری را احیا کنیم، پس هدف جیب سرمایه داران با تسهیلات فراوان اینگونه طرح‌ها است.

محرابی یکی از معترضان این طرح گفت: اکثر صنایع تولیدی این استان نیمه کاره رها شده یا پلمپ شده کارخانه قند را همین‌ سرمایه گذار خریداری کرده و تعطیل کردند، پتروشیمی دهدشت بعد از ۲۰ سال فقط یک کانکس دارد و با یک پرچم و ماشاالله با این طرح سرمایه گذار فقط برای یک نفر شغل شریف نگهبانی مهیا شده است.

این معترض تصریح کرد: پس بدانید هدف جیب سرمایه داران اشتغال مردم نیست بلکه به نیت تسهیلات فراوان است، مردم عده ای هم متاسفانه ساده لوحانه در باد اشتغال و فریب شعار قشنگ اشتغالزایی این گونه مسائل را خورده‌اند.

اعتراض مردمی جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر

اعتراض مردمی جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار