رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز گفت: اعتبارات این استان درسال 97 نسبت به سال 96 با رشد 5.2 درصدی برخوردار خواهد بود.
کد خبر: ۵۴۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 18 December 2017
به گزارش تابناک : زهرا عربشاهی روز دوشنبه افزود: اعتبارات استانی( جدول 10) استان البرز از13هزارو 53 میلیارد ریال درسال 96 به 13هزار و 354 میلیارد ریال در سال 97 افزایش می یابد.
وی ادامه داد: رشد اعتبارات هزینه ای استان های کشور در سال97 نسبت به 96 به طور متوسط 3.9درصد رشد داشته که بیشترین میزان آن در استان البرز با 5.13 درصد بوده است.
عربشاهی گفت: اعتبارات هزینه ای استان البرز از10هزار و710 میلیارد ریال درسال 96 به 12 هزار و 157 میلیارد ریال درسال 97 افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: بودجه سند مالی دولت در یک سال است که مشتمل بر اعتبارات عمرانی ( تملک دارایی های سرمایه ای) و جاری (هزینه ای)، ملی، استانی ویژه و اعتبارت استانی است و با هدف افزایش سطح توسعه خصوصا در زیر ساخت های ملی و استانی، قابل هزینه کرد است.
عربشاهی اضافه کرد: در هیچیک از سال‌های بودجه ریزی در کشور، بودجه استان ها بر مبنای تعداد یا سرانه جمعیت توزیع نشده، بلکه رویکرد بسیار مهم در بودجه ریزی توجه به افزایش ارتقای شاخص های توسعه مناطق است.
وی ادامه داد: با ارتقای شاخص های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی باید زمینه برای بهبود شرایط زندگی مناطق فراهم آورده و سبب پایداری توسعه مناطق شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز گفت: در نمودار ارائه شده نیز با توجه به اینکه استانهای ایلام،کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی نسبت به متوسط کشوری از سهم پایین تری از شاخصهای مذکور برخوردارند، در رده های نخست قرار گرفته اند.
وی افزود: با همین رویکرد در تمام این سال ها استان تهران که بزرگترین و پرجمعیت ترین استان کشور می باشد از کمترین بودجه سرانه استانی برخوردار بوده که اساسا با توجه به اشتباه بودن محاسبه سرانه برای اختصاص بودجه دلیل موضوع روشن است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار