دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با تأکید بر اینکه دشمنان در تلاش هستند تا فضای مجازی را به نفع خود مصادره کرده و ذهن جوانان ما را با القاء مسائل جنسی و انحرافی و اعتقادی به یغما ببرند، اظهار کرد: امروزه نظارت والدین و آموزش و پرورش و دخالت مستقیم بر رفتار جوانان و نوجوانان و فرزندان توسط والدین با وجود فضای مجازی ضعیف شده است.
کد خبر: ۵۴۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 18 December 2017
امام جمعه اسدآباد گفت: در انقلاب و حکومت اسلامی اقامه نماز و فرائض و سنت‌های الهی باید برپا باشد چرا که نماز به عنوان یکی از بازدارنده‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی بوده و نظم و انضباط و وقت‌شناسی هر فرد را ارتقاء می‌بخشد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد امام جمعه شهرستان اسدآباد یکشنبه ۲۶ آذر در جلسه اقامه نماز و هماهنگی ۹ دی شهرستان اسدآباد، گفت: در انقلاب و حکومت اسلامی اقامه نماز و فرائض و سنت‌های الهی باید برپا باشد چرا که نماز به عنوان یکی از بازدارنده‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی بوده و نظم و انضباط و وقت‌شناسی هر فرد را ارتقاء می‌بخشد.

حسینی‌مجد با اشاره به وجود ۲ حوزه علمیه و ۵ دانشگاه در سطح شهرستان اسدآباد، اضافه کرد: وجود حوزه‌های علمیه در هر ظرفیت و دانشگاه‌ها سرمایه بزرگ هر شهر هستند که به واسطه این ظرفیت و سرمایه‌ها می‌توان در حوزه فرهنگی و اقامه نماز و نمازجماعت اقدامات فراوانی را انجام داد و به منصه ظهور گذاشت.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه دغدغه‌مندی مسئولان ارشد شهرستان اسدآباد در رابطه با امر نماز و دین همواره قابل تحسین بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر شهر اسدآباد دارای ۳۰ مسجد بوده که از دوشنبه هفته‌جاری سرکشی به مساجد شهر اسدآباد و حومه در بحث اهمیت نماز انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان نیز اظهار کرد: باید از نماز به نفع فضای مجازی استفاده کرده و با این اقدام فضای مجازی را در راستای پاکی ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه در هر جا که نسبت به نماز اعتنا نشود، خیر و برکت وجود ندارد، افزود: همواره نخستین ثمره حکومت صالحان اقامه نماز بوده و افرادی که دارای تمکن در زمینه‌های مختلف هستند، لازم است با بسترسازی لازم پرچم‌دار نماز باشند و بستر کار را برای اقامه نماز فراهم آورند تا این امر مهم در جامعه نهادینه شده تا از نعمت جامعه نمازی برخوردار باشیم.

حسنی‌حلم با بیان اینکه باید اقامه نماز در کلیه زندگی شخصی و اجتماعی انسان نمود پیدا کند و بازدارنده آسیب‌های اجتماعی باشد، به موضوع اجلاس نماز امسال با نام نماز در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: باید با کار فرهنگی خطرات فضای مجازی را مطرح کرد چرا که بی‌توجهی به این امر جامعه را به سمت ناکجاآباد سوق خواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر فضای مجازی از فضای حقیقی نیز حقیقی‌تر شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید بپذیریم جوانان و نوجوانان بیش از ما نسبت به فضای مجازی و از نظر سخت‌افزاری و محتوا اشرافیت دارند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با تأکید بر اینکه دشمنان در تلاش هستند تا فضای مجازی را به نفع خود مصادره کرده و ذهن جوانان ما را با القاء مسائل جنسی و انحرافی و اعتقادی به یغما ببرند، اظهار کرد: امروزه نظارت والدین و آموزش و پرورش و دخالت مستقیم بر رفتار جوانان و نوجوانان و فرزندان توسط والدین با وجود فضای مجازی ضعیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اجلاس نماز امسال استان همدان بیش از ۲۰۰ اثر دریافت شد، تصریح کرد: در بحث نماز در فضای مجازی باید جریان‌سازی در دستور کار قرار گرفته و با این اقدام در فضای مجازی در تولید محتوا به نفع حوزه نماز بکوشیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان را کار بزرگ فرهنگی و نماد وحدت و همدلی مدیران و مردم در دیار سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی دانست و گفت: نگاه به نماز فراگيرتر از يک اجلاسيه است اما اجلاسيه به عنوان يک نماد و مانور فرهنگی بايد به نحو مطلوبی برگزار شود.

حسین افشاری افزود: اجلاسيه نماز بايد به ايجاد باب معرفت برای قشری که فلسفه نماز براي آنان تبيين‌نشده، کمک کند.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه نماز مایه خیر و برکت در سطح شهرستان خواهد بود، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه نقش مهم و موثری بر عهده دارند که لازم است به این رسالت مهم خود عمل کنند.

افشاری اجلاسیه نماز را بسترساز ترویج فریضه دینی و عبادی دانست و گفت: برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان نیاز مردم جامعه و خانواده‌ها در دیار سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار