مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از اهداف نقشه راه می‌توان به ترویج فرهنگ پیشگیری و توانمندسازی دانش‌آموزان، والدین و کارکنان به منظور خود مراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی، کنترل و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و تهدید کننده دانش‌آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و ظرفیت‌سازی حمایت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان در فوریت‌های اجتماعی اشاره کرد.
کد خبر: ۵۴۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 18 December 2017
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه گفت: اگر منابع مالی آموزش و پرورش تأمین شود می‌توانیم مدارس بیشتری را زیر پوشش طرح نماد قرار دهیم چرا که از 2 هزار و 500 مدرسه‌ای که در استان وجود دارد، پوشش 12 مدرسه بسیار کم است.

به گزارش فارس؛ مصطفی خزاعی ظهر در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در هفته پژوهش نمایشگاهی که برگزار شد آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر شناخته شد، اظهار کرد: در اجلاس استانی «نماز و فضای مجازی» نیز آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم آثار و برکات نماز را در مدارس تقویت کنیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود، افزود: باید خانواده‌ها آگاهی خود را در زمینه آسیبب‌های اجتماعی بالا برده و راهکارهای مناسب برای مقابله با آنها را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در جلسه گذشته تنها مصوبه مربوط به تغییر کاربری‌ فضاهای آموزشی مطرح شد، یادآور شد: در آن جلسه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در فضاهای آموزشی مطرح شد که موضوع ناتمام باقی ماند.

وی اشاره‌ای به اجرای «طرح نماد» در 12 مدرسه استان با همکاری دستگاه‌های مختلف کرد و گفت: در این طرح 9 دستگاه از جمله معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، علوم پزشکی، بهزیستی، نیروی‌انتظامی، بنیاد برکت و کمیته امداد در اجرای این برنامه ما را یاری خواهند کرد.

خزاعی با بیان اینکه تاکنون کارهای مشترکی با اداره کل امور اجتماعی استانداری صورت گرفته و تقسیم کار ملی مشترک داشتیم، خاطرنشان کرد: با معاونت پیشگیری از جرم دادگستری قدم‌های خوبی در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت استان بیش از آن چیزی است که در تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است، گفت: اگر منابع مالی آموزش و پرورش تأمین شود می‌توانیم مدارس بیشتری را زیر پوشش طرح قرار دهیم چرا که از 2 هزار و 500 مدرسه‌ای که در استان وجود دارد، پوشش 12 مدرسه بسیار کم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تردیدی نیست که آسیب در جامعه وجود دارد و این آسیب‌ها می‌تواند مدارس را تهدید کند، افزود: باید در این زمینه به صورت جدی وارد شد و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده اقدام کند.

وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه برنامه محوری و مدون در آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد: این برنامه با تأسی از برنامه‌های بالادستی در نظر گرفته شده و برنامه 97ـ96 تدوین و برنامه عملیاتی مشخص و به دستگاه‌ها ارسال شده است.

خزاعی با اشاره به اینکه تابستان عملکرد چهارساله آموزش و پرورش در یک کتاب چاپ شده و به برخی از ادارات ارسال شده است، اظهار کرد: به دلیل کمبود منابع مالی نتوانستیم به برخی از اهداف قطعی برسیم.

وی با بیان اینکه در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید یک کار جدی صورت گیرد، تصریح کرد: با پیاده‌سازی برنامه نقشه راه که همان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس است می‌توان جلوی بسیاری از آسیب‌ها را در مدارس گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از اهداف نقشه راه می‌توان به ترویج فرهنگ پیشگیری و توانمندسازی دانش‌آموزان، والدین و کارکنان به منظور خود مراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی، کنترل و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و تهدید کننده دانش‌آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و ظرفیت‌سازی حمایت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان در فوریت‌های اجتماعی اشاره کرد.

وی چشم‌انداز این نقشه را پوشش صد درصدی مدارس کشور در زمینه برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: این مهم با امید به دست‌یابی تمام دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس کشور به آموزش‌های اساسی و ضروری مربوط به مهارت‌های خودمراقبتی و استقرار کامل خدمات مداخله به موقع و موثر در مواجهه با آسیب‌ها و فوریت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

خزاعی در پایان خاطرنشان کرد: به شکل قانونی هیچ مدیری نمی‌تواند دانش‌آموز خود را از مدرسه اخراج کند و در صورت بروز مشکل باید موضوع به اداره کل ارجاع داده شود تا مسائل از طرف اداره پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار