سلگی با اشاره به ساختمان اداری نیمه کاره آموزش و پرورش نهاوند گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی ساختمان جدید اداری آموزش و پرورش نهاوند حدود 10 سال پیش آغاز شد و با 20 درصد پیشرفت سالهاست که نیمه کاره رها شده لذا برای تکمیل آن قرار است از طریق فروش املاک مازاد آموزش و پرورش اقدام شود.
کد خبر: ۵۴۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 18 December 2017
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در حال حاضر 12 طرح آموزشی ، فرهنگی و ورزشی نیمه تمام و راکد در این شهرستان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، هادی سلگی در نشست شورای آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه این طرحها شامل چند طرح خیری - مشارکتی و دولتی است که تعدادی از آنها فعال بوده و تعدادی نیز به علت نبود اعتبار راکد هستند افزود: طبق قانون این آمادگی وجود دارد که استخر شنا را برای تکمیل به بخش خصوصی برابر با مقررات واگذار کنیم.

وی افزود: عمده ترین این طرحها شامل طرح کانون فرهنگی پای قلعه، استخر بزرگ دانش آموزی با 20 درصد پیشرفت فیزیکی، آموزشگاه مسکن مهر در شهر شهید حیدری و آموزشگاه خیری 15 کلاسه نصرتی که 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همگی غیر فعال و راکد هستند.

وی افزود: در اوایل سال گذشته عملیات اجرایی سه آموزشگاه از سوی بنیاد برکت در شهرستان نهاوند آغاز شد که 2 آموزشگاه 6 کلاسه آن در روستاهای جهان آباد و سهران فعال بوده و عملیات اجرایی یک آموزشگاه در روستای وراینه راکد است.

سلگی احداث یک واحد آموزشی در مسکن مهر را ضرورتی انکار ناپذیر خواند و افزود: طبق قانون لازم است با توجه به جمعیت بالایی که در مسکن مهر ساکن هستند یک واحد آموزشی از طریق سازمان شهرسازی در آن احداث شود اما چندین سال است که احداث این فضا در مرحله اولیه باقی مانده و پیشرفت چشمگیری روی آن به عمل نیامده است.

وی 2 نوبتی بودن مدارس شهرک شهید حیدری را که در کنار مسکن مهر قرار دارد ناشی از جمعیت بالای این منطقه خواند و افزود: با توجه به اینکه ساکنان مسکن مهر از مدارس شهرک شهید حیدری برای تحصیل فرزندان خود استفاده می کنند لذا مدارس این منطقه 2 نوبتی بوده و لازم است با توجه به رشد جمعیت وضعیت مدرسه مسکن مهر مشخص شود در غیر این صورت در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

سلگی با اشاره به ساختمان اداری نیمه کاره آموزش و پرورش نهاوند گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی ساختمان جدید اداری آموزش و پرورش نهاوند حدود 10 سال پیش آغاز شد و با 20 درصد پیشرفت سالهاست که نیمه کاره رها شده لذا برای تکمیل آن قرار است از طریق فروش املاک مازاد آموزش و پرورش اقدام شود.

فرماندار نهاوند نیز گفت: ساختمان جدید نیمه کاره اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند به علت زیر بنای زیاد و طبقات مختلف با اعتبارات استانی قابل ساخت و تکمیل نخواهد بود.

کریم حمیدوند افزود: موضوع احداث ساختمان جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند بارها در نشست ها و با حضور مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری مورد بحث و تبادل نظر واقع شد اما تاکنون خروجی مناسب و مفیدی برای تکمیل این ساختمان مصوب نشده است.

فرماندار نهاوند در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه قسمتی از ساختمان فعلی و قدیمی آموزش و پرورش این شهرستان در مسیر تعریض خیابان خاقانی قرار دارد ولی با وجود عقب نشینی ، تغییر کاربری و صدور پروانه تجاری برای بخشی از ساختمان اداره آموزش و پرورش به علت اینک سند تفکیکی ندارد، نمی توان ازمحل فروش آن اعتباری برای تکمیل ساختمان جدید تامین کرد.

حمیدوند تاکید کرد: تنها راه حل موجود برای تکمیل ساختمان جدید آموزش و پرورش از محل فروش فضاهای آموزشی مازاد در شهرستان این است که این طرح را تا 80 درصد پیشرفت برسانیم که بعد از طریق اعتبارات دولتی آن را به بهره داری برسانیم.

در این نشست مقرر شد 2 مدرسه مازد در شهر برزول و یک مدرسه در روستای گیل آباد به صورت اجاره ای در اختیار شهرداری برزول و دهیاری روستای گیل آباد قرار گیرد.

در حال حاضر170 فضای فیزیکی آموزشی در شهرستان نهاوند وجود دارد که نزدیک به 24 هزار دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار