فرماندار سردشت با بیان اینکه وضعیت شهرداری سردشت بحرانی است، گفت: شهرداری سردشت منابع درآمدی پایدار ندارد.
کد خبر: ۵۳۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸ 17 December 2017

به گزارش تابناك اروميه نژاد جهانی عصر امروز در آیین معارفه شهردار جدید این شهر با تقدیر از زحمات شهردار قبلی و سرپرست شهرداری سردشت و همچنین تبریک به شهردار جدید، وی را به استفاده اخلاق مدارانه از تجربیات شهرداران قبلی توصیه کرد و اظهار داشت: وضعیت شهرداری سردشت در حالت بحرانی است  و این وضعیت برایند شرایط خاص اداری و جغرافیایی در گذر زمان است و این شرایط به تنهایی متوجه شخص خاصی نیست.  

وی تاکید کرد: برای خروج از این بحران باید با نگاه مبتنی بر سه آیتم واقع بینی، ارائه راهکار و نسبی نگری به دنبال دستیابی به نتایج کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت باشیم و با یک نهضت عمومی و همت جمعی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

فرماندار سردشت بیان کرد:  شهرداری به عنوان دستگاه کلیدی در بین ادارات خدماتی و اجرایی تنها دستگاهی است که مستقل عمل می‌کند و این استقلال، فرصت ابتکار مدیریتی بیشتری را برای آن فراهم می‌آورد.

وی ارتباط مردمی شهرداری در مقایسه با سایر دستگاه‌ها اجرایی و آزادی عمل آن در حوزه اقتصادی را به عنوان نقطه قوت و یک فرصت بالقوه برشمرد و گفت: ماهیت شهرداری به نحوی است که می‌تواند در معاملات مانند بخش خصوصی عمل کند و ابتکارهای متعددی در توسعه سرمایه گذاری که یک بخش قابل توجه در توسعه پایدار است ارائه دهد.

جهانی به بافت فرسوده شهر اشاره کرد و افزود: بافت فرسوده سردشت یک فرصت عالی است و می‌توان با ارزش افزوده ناشی از بازسازی آن و مشوق‌های که به این بخش پرداخت می‌شود در بازگشایی معابر حرکت جدی داشته باشیم.

فرماندار سردشت بودجه انبساطی تنظیم شده در سنوات گذشته و عدم تحقق آن را یکی از علل بحران کنونی شهرداری برشمرد و اظهار داشت: وضعیت فعلی نشان از روند بسیار نامناسب ساختار بودجه شهرداری در سنوات گذشته است که سیر نزولی را در وصول داشته و حتی موجب عدم تعهد به الزامات مالی و اداری ضروری شده است.

وی افزود: شهرداری سردشت منابع درآمدی پایدار  ندارد در حالی که قابلیت‌های متعددی برای ایجاد درآمد پایدار  وجود دارد که بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری منطقه یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها است.

جهانی با تاکید بر ضرورت چابک سازی سازمانی تصریح کرد: در بعضی از حوزه‌های شهرداری سردشت بیش از سه برابر استاندارد کشوری پرسنل تزریق شده است و این وضعیت می‌طلبد که چابک سازی آن مد نظر قرار گیرد.

وی در خصوص صدور پروانه ساختمانی نیز گفت: در سال 95 تعداد 54 پروانه صادر شده و در مقایسه با آن 529 پرونده تخلف ماده 100 قانون شهرداری وجود دارد و این بیانگر یک فاجعه در مدیریت شهری است و باید برای رسیدگی به آن تدبیری عاجل اتخاذ شود.

فرماندار سردشت اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها، توازن منطقه‌ای و سایر منابع بالغ بر 5 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های شهرداری مصوب شده که این روند نشان از اولویت دادن به این بخش و اهتمام برای رفع مشکلات آن است.

کثرت نیروی انسانی در شهرداری سردشت

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: بر‌اساس وصولی قطعی شهرداری‌های استان در سال 95، میانگین درآمد و هزینه هر شهروند  350 هزار تومان است که این مبلغ برای شهروندان سردشت 430 هزار تومان است که این بیانگر این است که شهرداری سردشت علیرغم مشکلاتی که دارد رونق اقتصادی خوبی در مقایسه با سایر شهرهای استان داشته است.

سیف الله مطلبی اظهار کرد: متأسفانه شهرداری سردشت به علت کثرت نیروی انسانی به نسبت جمعیت شهری، چابک نبوده و بایستی در راستای ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های غیرضروری، جذب سرمایه گذاران و امتیازات تشویقی، تلاش کند.

وی با بیان اینکه شهرداری بایستی از قید سنتی خارج شود، افزود: مردم از شهرداری‌ها صرف خدمات عمرانی و خدماتی را طلب نمی‌کنند بلکه رویکرد آنها به سمت مسائل فراگیر اجتماعی، فرهنگی و ورزشی تغییر یافته است و باید شهرداری با مصوبات شورا و همکاری نهادهای فرهنگی شهرستان در این رابطه گام بردارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  شهروندان در قبال پرداختی‌هایشان حساس بوده و چنانچه با مدیریت نامناسب و هدر رفتن هزینه‌هایشان مواجه شوند اعتمادشان نسبت به شهرداری سلب می‌شود، گفت: شهردار و مجموعه کارکنان آن باید تلاش کنند تا اعتماد عمومی بین مردم و شهرداری افزایش یابد تا مشارکت مردمی بیشتر شود.

در این مراسم از زحمات سرپرست و شهردار سابق سردشت تقدیر و جلال احمدی به عنوان شهردار جدید سردشت معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار