مدیرکل زندان های همدان گفت: زندانیان این استان به جای اینکه سر بار خانواده باشند با حضور در دوره های حرفه آموزی و ایجاد اشتغال مولو و غیرمولد، چرخ زندگی خود را می چرخانند.
کد خبر: ۵۳۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 17 December 2017
مدیرکل زندان های همدان گفت: زندانیان این استان به جای اینکه سر بار خانواده باشند با حضور در دوره های حرفه آموزی و ایجاد اشتغال مولو و غیرمولد، چرخ زندگی خود را می چرخانند.

به گزارش ایرنا، حسن محمدیاری در گردهمایی مسئولان اشتغال و حرفه آموزی زندان های همدان، گفت: یکی از دغدغه های اصلی خانواده به ویژه پس از زندانی شدن سرپرست خانواده تامین معیشت فرزندان است.

وی اضافه کرد: اداره کل زندان ها برای رفع این دغدغه و رفه نگرانی خانواده ها، اقدام به ایجاد فضای کسب و کار در زندان و خارج از زندان کرده است.

وی ادامه داد: فراهم شدن زمینه کسب و کار برای زندانی زمینه را برای تامین مایحتاج روزمره خانواده فرد فراهم می کند و این امر موجب پیشگری از گرفتار شدن خانواده زندانی در دامن آسیب های اجتماعی می شود.

مدیرکل زندان های استان همدان گفت: اشتغال در زندان شامل دو بخش مولد و غیرمولد است که در اشتغال مولد اداره کل زندان بابت آن به مددجو حقوق پرداخت می کند اما در اشتغال غیرمولد مددجو اقدام به فروش محصولات خود کرده و بابت فروش آن درآمد کسب می کند و اداره کل زندان حقوقی به وی پرداخت نمی کند.

محمدیاری اظهارکرد: آمار اشتغال مولد در 9 ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

محمدیاری افزود: 400 تن از زندانیان این استان نیز در مجموعه های و شرکت های خصوصی خارج از زندان از جمله فضای سبز مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری کارگاه های جدید و کاربردی برای مددجویان زندان های بیان کرد: طبق تفاهم صورت گرفته با اداره کل فنی و حرفه ای استان همدان، در برگزاری دوره های جدید فنی و حرفه ای برای به رشته هایی که دارای بازار کار و به روز هستند توجه می شود.

وی افزود: به زودی سوله جدیدی برای اشتغال و حرفه آموزی در زندان همدان بهره برداری می شود که با افتتاح آن زمینه برای اشتغال بیشتر مددجویان در زندان همدان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست درباره مسائلی نظیر پیگیری دستمزد برای زندانیان شاغل به کار، سرکشی و بازدید از مکان های اشتغال زندانیان در بیرون از زندان های استان، حضور فعال زندانیان در کلاس های فنی و حرفه ای و گشایش کارگاه اشتغال و حرفه آموزی در بازداشتگاه همدان بحث و گفت و گو شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار