وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه برای تولید و رقابت باید به سمت نوسازی صنایع برویم، گفت: 100هزار میلیارد ریال تحت عنوان نوسازی صنعتی و معدنی کشور پیش بینی شده است.
کد خبر: ۵۳۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 16 December 2017
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه برای تولید و رقابت باید به سمت نوسازی صنایع برویم، گفت: 100هزار میلیارد ریال تحت عنوان نوسازی صنعتی و معدنی کشور پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا؛ محمد شریعتمداری در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان در شهرستان تویسرکان، با تاکید بر اینکه برای تولید کالای رقابتی نیازمند منابع مالی و بانکی مناسب هستیم، افزود: در همین ارتباط در لایحه قانون بودجه 97 موضوع افزایش منابع نظام بانکی را مورد توجه بیشتری قرار دادیم.

وی با بیان اینکه 800هزار میلیارد ریال منابع جدید به منابع توسعه ای کشور اضافه می شود، گفت: با این رویکرد مشکل منابع بانکی برطرف می شود.

وی افزود: 1.5 میلیارد دلار هم منابع از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی با دبیری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیش بینی شده است.

شریعتمداری رشد 33 درصدی متقاضیان دریافت مجوز واحدهای صنعتی در 100 روزه نخست دولت دوازدهم در استان همدان را نشان از ایجاد امید در استان و کشور دانست و افزود: تا پایان سال این رقم به 50درصد می رسد.

وی با بیان اینکه اشتغال، رفع بیکاری و تولید ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید در اقتصاد مقاومتی اهداف کمی مناسب را پیگیری و به نتیجه برسانیم و مسئولان باید با پیگیری و نظارت دقیق سبب رضایتمندی بیشتر مردم شوند.

وی جلب مشارکت مردم، حضور و نگه داشتن آنها در صحنه را مرهون تلاش های نمایندگان در مجلس و دولت ارزیابی و اضافه کرد: باید فاصله با مردم را به حداقل ممکن رساند.

شریعتمداری با اشاره به صدور 9 هزار پروانه معدن در کشور، گفت: متاسفانه تعداد معادن بزرگ که کلاس جهانی دارند به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله مفتح به تویسرکان واقع در استان همدان سفر کرد.

آغاز عملیات اجرایی دومین خط عریض تولید کاغذ در کشور از دیگر برنامه های محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان تویسرکان بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار