حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه رفتار جوانان تحت‌ تأثیر فضای مجازی تغییر می‌کند، افزود: امروز قشر جوان جامعه با رسانه‌های مدرن روبرو هستند که هر کدام از آنها بر روی فروپاشی خانواده‌ها و سست کردن بنیان آن برنامه مشترک دارند.
کد خبر: ۵۳۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 16 December 2017
عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور گفت: ترویج نماز با بهره‌گیری از ابزار فضای مجازی ممکن خواهد شد.

به گزارش مهر، محسن حاجی‌میرزایی در اجلاس استانی «نماز و فضای مجازی» در همدان با بیان اینکه جایگاه نماز در دین اسلام رفیع است، گفت: نماز انسان را از فحشا و منکر بازداشته و او را به سوی نور رهنمون می‌سازد به طوری که با قبولی نماز سایر اعمال انسان نیز نزد خدا پذیرفته می‌شود.

عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور بابیان اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های پیامبران و ائمه برداشتن زنگار از روی ابزارهایی چون چشم، گوش و عقل بود، گفت: با برداشتن زنگار از وجود انسان افراد درک روشن‌تری از خود و محیط اطراف خود خواهند داشت.

وی باتاکید براینکه باید از ابزارهایی که در اختیار داریم بهترین بهره‌وری را برای دنیا و آخرت داشته باشیم، گفت: اگر ابزارها از کار بیفتد انسان دچار غفلت می‌شود هر چند که درمان غلفت با ذکر خدا امکان‌پذیر است.

حاجی‌میرزایی همچنین با بیان اینکه باید نماز به فضای مجازی کمک کند، گفت: نماز انسان را از ورطه سقوط نجات می دهد و بالاترین ذکر خداست.

فضای مجازی قابلیت ممتازی در سرعت انتقال ‌پیام داشته و میزان پایداری پیام را افزایش می‌دهد

عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه فضای مجازی قابلیت ممتازی در سرعت انتقال ‌پیام داشته و میزان پایداری پیام را افزایش می‌دهد، گفت: باید در زمینه ترویج نماز نیز از این ابزار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده درست از فضای مجازی کمک می‌کند تا انسان قابلیت‌های خود را افزایش دهد، گفت: باید از ابزارهای توسعه‌یافته همچون فضای مجازی، استفاده درستی داشت و معرفت و آگاهی خود را در زمینه استفاده و بهره‌گیری از این ابزار افزایش داد.

مدیر ستاد اقامه نماز همدان نیز با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند به عنوان یک فرصت و تهدید برای کشور به حساب آید، اظهار داشت: باید از این فرصت کم‌نظیر استفاده کرده و محتوای مورد نیاز فرهنگی را در قالب‌های متنوع و جذاب براساس ذائقه مخاطب در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها انتقال داد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه جوانان و نوجوانان مدت زمان زیادی از وقت خود را در زمینه آموزشی، فرهنگی، تفریحی و سرگرمی در فضای مجازی صرف می‌کنند، افزود: باید سطح آگاهی جوانان و نوجوانان ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: در گذشته والدین و آموزش و پرورش در شکل‌گیری شخصیت فرزندان نقش داشتند، اما امروزه تا حدودی نقش خانواده‌ها و آموزش و پرورش در این مهم کمرنگ شده است.

رفتار جوانان تحت‌ تأثیر فضای مجازی تغییر می‌کند

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه رفتار جوانان تحت‌ تأثیر فضای مجازی تغییر می‌کند، افزود: امروز قشر جوان جامعه با رسانه‌های مدرن روبرو هستند که هر کدام از آنها بر روی فروپاشی خانواده‌ها و سست کردن بنیان آن برنامه مشترک دارند.

مدیر ستاد اقامه نماز همدان با اشاره به اینکه در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص ماهواره آسیب‌هایی همچون عادی جلوه دادن خیانت بین زوجین و عادی‌سازی روابط دختر و پسر قبل از ازدواج را مطرح می‌کنند، افزود: آسیب‌های فضای مجازی می‌تواند سبب تغییر الگوی همسرگزینی، بالا رفتن سن ازدواج، ناپایداری در ازدواج، تنوع‌طلبی در ارتباطات و تمایل به گرفتن مهریه بالا در افراد جامعه شود.

وی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، دریافت مشاوره و کارشناس مجرب، آموزش و اطلاع‌رسانی را در آگاه‌سازی افراد جامعه و به خصوص جوانان اثرگذار دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار