فرماندار رزن گفت: وسعت کشت زعفران در شهرستان رزن به ۱۲ هکتار رسیده است.
کد خبر: ۵۳۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 14 December 2017
فرماندار رزن گفت: وسعت کشت زعفران در شهرستان رزن به ۱۲ هکتار رسیده است.

به گزارش مهر، فتحعلی حسینی در شورای کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به جایگاه مهم عرصه کشاورزی در شهرستان، اظهار داشت: کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین محورهای توسعه شهرستان از جایگاه مهمی برخوردار است و باید زیرساخت ها را برای این امر فراهم آوریم.

حسینی با بیان اینکه شهرستان رزن در عرصه کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن دارد، اظهار داشت: ۵۰ درصد اراضی شهرستان رزن قابل کشت است و ۲۷ درصد محصولات زراعی و ۱۷ درصد از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۸۵ هزار هکتار وسعت کشت اراضی این شهرستان است که از این مقدار ۱۵ هزار هکتار آبی و ۷۰ هزار هکتار دیم است، گفت: برای اولین بار در استان کشت گلخانه ای درختان مثمر به میزان ۲۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

حسینی افزود: در راستای کاهش مصرف آب، وسعت گلخانه های این شهرستان از ۲ هکتار به ۱۴ هکتار افزایش یافته و یک پروژه ۳۰ هکتاری گلخانه تا ۲۷ خرداد ماه ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این شهرستان در تولید گندم رتبه اول را داراست، گفت: کشت زعفران در این شهرستان از ۲ هکتار به ۱۲ هکتار افزایش یافته و رتبه اول در تولید رازیانه در کشور متعلق به شهرستان رزن است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در حوزه کشاورزی بر افزایش گلخانه در سطح شهرستان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار