مدیرکل استاندارد همدان گفت: به دنبال اجرای طرح طاها و بازرسی از واحدهای صنفی پنج واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که این گویای توجه تولید و عرضه کنندگان کالا به نشان استاندارد است.
کد خبر: ۵۳۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 13 December 2017
مدیرکل استاندارد همدان گفت: سه هزار و 238 مورد بازرسی در قالب اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) از ابتدای امسال تاکنون از مراکز و واحدهای عرضه کالای استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا؛ محمد مددی افزود: 2 هزار و 434 مورد بازرسی از صنایع غذایی، 220 مورد صنایع مکانیک و خودرو، 200 مورد از واحدهای عرضه تجهیزات برق و الکترونیک، 145 مورد از واحدهای ساختمانی و معدنی، 90 مورد بسته بندی و سلولوزی و 34 مورد مراکز عرضه صنایع نساجی و چرم در سالجاری انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین 61 مورد بازرسی از واحدهای عرضه مواد شیمیایی، 30 مورد مهندسی پزشکی، 23 مورد ایمنی، یک مورد مکانیک و فلزشناسی و 9 مورد بازرسی از فراوردهای مشمول نصب برچسب انرژی صورت گرفت.

وی بیان کرد: طبق قانون فروشگاه های عرضه کالا در صورت انجام تخلفاتی نظیر عرضه کالای غیراستاندارد و کالاهای دارای نشان جعلی استاندارد به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند ولی به واحدهای کوچک تر ابتدا تذکر و اخطار داده و در صورت تکرار تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: به دنبال اجرای طرح طاها و بازرسی از واحدهای صنفی پنج واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که این گویای توجه تولید و عرضه کنندگان کالا به نشان استاندارد است.

مددی اظهار کرد: گام نخست طرح طاها، بازرسی از مراکز عرضه کالا است تا از نظر داشتن علامت استاندارد و صحت علامت استاندارد مورد بررسی قرار بگیرند و در مرحله دوم نمونه برداری محصولات مشمول استاندارد اجباری، صورت می گیرد.

وی بیان کرد: اجرای طرح طاها از تیرماه سالجاری آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد و استاندارد همدان بازرسی از هشت هزار واحد صنفی را تا پایان سال 96 هدفگذاری کرده است.

وی تاکید کرد: مصرف کنندگان برای بررسی اصالت کالای خریداری شده می توانند کد موجود بر روی محصول را به سامانه 10001517 پیامک کرده و از این طریق از ویژگی هایی نظیر نام کارخانه، آدرس محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد محل تولید محصول آگاه شوند.

طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) از دهه 90 در سازمان ملی استاندارد کلید خورد و هر ساله این طرح در همه استانها اجرایی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار