رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: متهمان مورد رصد قرار گرفته و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شده و از آنان تعداد زيادي مهر، دستگاه اسكنر، كيس كامپيوتر و كاغذهاي رنگي كشف و مشخص شد كه نامبردگان علاوه بر جعل اسناد دولتي، در حال انجام چندين فقره كلاهبرداري به روش فروش وام ازدواج بوده و تعداد زيادي از افراد را به اين روش اغفال و مبالغي از آنها اخذ کرده‌اند.
کد خبر: ۵۳۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 13 December 2017
رئيس پليس آگاهي استان همدان از شناسايي و دستگيري جاعلان اسناد دولتي، کشف 5 فقره جعل و کشف‌پيش‌دستانه 5 فقره کلاهبرداري در این شهرستان خبر داد .

به گزارش ایسنا، و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ رضا زارعي در تشریح این خبر گفت: به گزارش دادگستري‌كل استان همدان مبني بر جعل يك فقره فيش واريزي بابت وجه‌الكفاله كه به دستور قاضي اجراي احكام برای ضبط و برداشت مبلغ محكوميت شخصي به هويت معلوم به امور مالي دادگستري ارسال شده است، مشخص مي‌شود فيش واريزي نقدي به صورت ماهرانه‌اي جعل و به عنوان وجه‌الكفاله و تأييد قرار توسط محكوم عليه ارائه و سپس آزاد می‌شود و ديگر مراجعه‌اي نداشته است .

وی افزود: با بررسي پرونده قضايي مربوطه، نامبرده به اتهام مصرف و حمل و نگهداري موادمخدر از نوع شيشه بازداشت و هويت و آدرس وي جعلي و اطلاعات داده شده همگي غيرواقعي بوده است بنابراین پرونده برای رسيدگي و شناسايي متهم به پليس آگاهي ارسال شد .

زارعی ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع و عدم شناسايي متهم و احتمال وقوع جرائمي ديگر به همين شيوه، شناسايي و دستگيري جاعل در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت .

وی خاطرنشان کرد: در اين راستا با توجه به عدم هر گونه سرنخي از متهم با اخذ پرونده اصلي از دادسرا و بررسي دقيق مشخص شد جاعل داراي چندين فقره سابقه كيفري از جمله جعل و كلاهبرداري است كه با بررسي مجدد مشاهده شد وی به همراه پدرش در اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس پرونده‌اي تحت عنوان جعل خلافي خودرو و بيمه‌نامه مفتوح دارند .

رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: متهمان مورد رصد قرار گرفته و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شده و از آنان تعداد زيادي مهر، دستگاه اسكنر، كيس كامپيوتر و كاغذهاي رنگي كشف و مشخص شد كه نامبردگان علاوه بر جعل اسناد دولتي، در حال انجام چندين فقره كلاهبرداري به روش فروش وام ازدواج بوده و تعداد زيادي از افراد را به اين روش اغفال و مبالغي از آنها اخذ کرده‌اند.

وی اظهار کرد: متهمان تا كنون به 5 فقره جعل اسناد دولتي از قبیل فيش واريزي به دادسرا، برگ خلاصه وضعيت خلافي و بيمه‌نامه خودرو و 5 فقره كلاهبرداري مانند فروش وام و سرقت يك فقره پرونده از دادسراي همدان اعتراف کردند بنابراین متهمان به دادسرا منتقل و با قرار قانوني مناسب روانه زندان شدند.

شناسايي و دستگيري سارق انباري مجتمع‌هاي مسکوني

رئيس پليس آگاهي استان همدان در ادامه از شناسايي و دستگيري سارق انباري مجتمع هاي مسکوني و کشف 12 فقره سرقت خبر داد و گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از انباري داخل یک مجتمع مسکوني که ساکنان آن به خاطر کثرت واحدها از يکديگر شناختي نداشته‌اند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

وی افزود: پس از بررسی مأموران مشخص شد که سارقان باسوءاستفاده از شلوغی مجتمع وارد پارکينگ شده و با تخريب قفل درب انباري ها اقدام به سرقت وسايل مي‌کردند .

این مقام انتظامی ادامه داد: كارآگاهان اين پليس با مطالعه دقيق پرونده و احصاء پيک محل‌هاي سرقت و  طرح موضوع در جلسات موفق شدند احدي از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌اي به هويت معلوم كه در اين امر فعاليت داشته است را شناسايي کنند .

وی ادامه داد: فرد مذکور در بازجویی‌های پلیسی به 12 فقره سرقت از انباري مجتمع‌هاي مسکوني سطح شهر اقرار و عنوان داشت کليه سرقت‌ها را به تنهايي مرتكب و پس از سرقت وسايل را با موتورسيکلت به منزل يکي از اقوام انتقال داده و در يك فرصت مناسب اقدام به فروش آنها می‌کرده است .

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداري از اموال مسروقه کشف و احدي از خريداران نیز به هويت معلوم شناسايي و دستگير شد، گفت: پرونده به دادسرا ارسال و متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار