مسئول ستاد زکات شهرستان رزن بیان کرد: از این زکات جمع آوری شده 183میلیون تومان به عنوان زکات فطریه،37میلیون تومان زکات مال و233میلیون تومان به عنوان سایر زکات توسط مردم خیر شهرستان رزن جمع آوری شده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 13 December 2017
مسئول ستاد زکات شهرستان رزن گفت: پرداخت زکات در شهرستان رزن نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۰درصدی داشته است.

به گزارش تسنیم از رزن حجت الاسلام عبدالعظیم مولازاده در دومین جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به اینکه پرداخت زکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: پرداخت زکات یک امر واجب است که همه باید برای جمع‌آوری و پرداخت آن تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی با عنوان اینکه پرداخت زکات دارای آثار بسیار مطلوب در زندگی زکات دهنده می‌باشد گفت: پرداخت زکات موجب فزونی نعمت‌های الهی شده و سبب می‌شود قلب زکات دهندگان همواره رئوف و مهربان باشد.

وی اظهار داشت : دیدارهای چهره به چهره، برپایی جلسات سخنرانی، تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی از عوامل ترغیب و تشویق افراد برای پرداخت زکات است که نقش مهمی در افزایش جمع آوری زکات در سطح جامعه دارد.

مولازاده با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار روحانیون در ترویج پرداخت زکات گفت: بایداهمیت پرداخت زکات در جامعه تبیین شود که در این میان روحانیون و ائمه جمعه نقش مهم و اساسی دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات زمینه‌ساز گسترش عدالت و کاهش فقر در جامعه می‌باشد افزود: مسئولان باید با گسترش فعالیت‌های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه‌ای به کار گیرند.

پرداخت 453 میلیون تومان زکات در شهرستان رزن

مسئول ستاد زکات شهرستان رزن نیز با بیان اینکه پرداخت زکات نسبت به سال گذشته افزایش 120 درصدی را به همراه داشته است گفت: بیش از453 میلیون تومان امسال توسط مردم شهرستان زکات پرداخت شده است.

حجت الاسلام علی اوسط خورشیدی اظهار داشت :بیش از 198میلیون تومان زکات در سال گذشته جمع آوری شده بود.

وی با اشاره به اینکه در کل شهرستان رزن بیش از 126نفر به عنوان عاملین زکات،در جمع آوری زکات کمک می‌کنند گفت: در شهرستان رزن بیش از 780نفردر بحث زکات فعالیت چشمگیری دارند که این تعداد باید افزایش یابد.

مسئول ستاد زکات شهرستان رزن بیان کرد: از این زکات جمع آوری شده 183میلیون تومان به عنوان زکات فطریه،37میلیون تومان زکات مال و233میلیون تومان به عنوان سایر زکات توسط مردم خیر شهرستان رزن جمع آوری شده است.

فرماندار رزن نیز در ادامه با بیان اینکه باید در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد گفت: استفاده از ظرفیت جهاد در بحث ترویج و همچنین بیان مطالب در مدارس در راستای اطلاع رسانی نقش موثری دارد.

فتحعلی حسینی با اشاره به اینکه 27 درصد محصولات زراعی و 17 درصد از محصولات کشاورزی استان در شهرستان رزن تولید می‌شود گفت: کشاورزان سال گذشته 160 میلیارد در شهرستان رزن پول گندم دریافت کردند که زکات این میزان عدد قابل توجهی می‌باشد.

وی ضمن انتقاد از طولانی بودن فاصله زمانی جلسات گفت: بیان مطالب و آگاه سازی مردم موجب ایجاد امید و انگیزه در مردم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار