تعالی با تأکید بر اینکه باید وضعیت سبزیکاران همدانی تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: موضوع شهرک سبزیکاری مشمول مرور زمان شده و 2 سال بر سرزبان‌هاست و به هیچ جا نرسیدیم در حالیکه نمی‌توانیم جلوی کشاورزان را بگیریم و باید تکلیف آنها را مشخص کنیم.
کد خبر: ۵۳۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 12 December 2017
فرماندار شهرستان همدان با ابرازنارضایتی از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی در همدان، گفت: وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال و تولید تناقض دارد.

به‌گزارش ایسنا، علی تعالی  آذر در جلسه با مسئولان بخش کشاورزی همدان، با اشاره به سخت‌گیری در زمینه تغییر کاربری اراضی، اظهار کرد: کسی یک سوله چند هزار متری در مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی احداث کرده و کسی حرفی نزده اما برای طرح‌های کوچک با سخت‌گیری امور اراضی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات مکانیزاسیون در شهرستان همدان 23 درصد است، تصریح کرد: این میزان رقم خوبی نیست و باید مشکل بررسی شود تا اگر مشکل در شهرستان حل شدنیست باید گفته شود.

تعالی با تأکید بر اینکه باید وضعیت سبزیکاران همدانی تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: موضوع شهرک سبزیکاری مشمول مرور زمان شده و 2 سال بر سرزبان‌هاست و به هیچ جا نرسیدیم در حالیکه نمی‌توانیم جلوی کشاورزان را بگیریم و باید تکلیف آنها را مشخص کنیم.

فرماندار همدان اظهار کرد: با موافقت شرکت آب منطقه‌ای 4 حلقه چاه برای سبزیکاران همدان حفر مجوز گرفتیم اما باید واقعا شهرک سبزیکاری درست کنیم که در آن کارهای دیگری از جمله بسته‌بندی و نظارت بر بهداشت صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سهم اعتبارات شهرستان همدان در بخش کشاورزی نسبت به جمعیت در مقایسه با سایر شهرستان‌ها خیلی امیدوارکننده نیست، گفت: اعتبارت همدان در قدوقواره همدان نیست.

تعالی درباره احداث کانال کشاورزی در دو روستای سیمین و انجلاس، خاطرنشان کرد: این دو روستا با هم اختلافات شدیدی دارند و ما هم نمی‌توانیم برای کانال کشاورزی نگهبان بگذاریم و به نظر می‌رسد لوله‌کشی در این قسمت باعث می‌شود تمام هزینه‌ها هدر رود.

فرماندار همدان با بیان اینکه مسیر کانال‌کشی این دو روستا 6 کیلومتر است و باعث ایجاد بحث‌های زیست‌محیطی می‌شود، گفت: هزینه کردن در این زمینه هدر دادن اعتبارات است و تدبیر خوبی نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه اشتغال و تولید 2 محور کلیدی مورد تأکید است، گفت: امیدواریم به شکل سیستمی بتوانیم به ایجاد اشتغال و تولید کمک کنیم.

منصور رضوانی‌جلال با بیان اینکه تمام اعتبارات درنظر گرفته شده بخش کشاورزی به صورت گلوبال و رقابتی است، افزود: از شهرستان همدان انتظارات بیشتر است چرا که پتانسیل جذب و جلب سرمایه‌گذار در مرکز استان بیشتر است و می‌طلبد در جذب اعتبارات پیشرو باشد.

وی با تأکید بر اینکه تشکل‌ها باید جدی گرفته شوند، خاطرنشان کرد: بعضی از تعاونی‌های استان شکل گرفته اما رونقی ندارند و فقط اسمی است در حالیکه باید بازار و تولید را تعاونی‌ها برعهده بگیرند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار