عضو تیم ملی روئینگ بانوان کشورمان گفت: اردوهای تمرینی پسران سه یا چهار ماه زودتر از دختران آغاز می‌شود و این ضربه بزرگی به دختران در راه آماده‌سازی می‌زند؛ اینها تفاوت‌هایی است که بر سر راه دختران ورزشکار چون مانعی بزرگ وجود دارد و آنها را اذیت می‌کند.
کد خبر: ۵۳۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 12 December 2017
عضو تیم ملی روئینگ بانوان کشورمان گفت: مسئولان به همان اندازه که به ورزش آقایان اهمیت می‌دهند برای ورزش بانوان هم اهمیت قائل شوند.

به گزارش فارس، مریم کرمی با بیان اینکه مسئولان باید همان اندازه که به ورزش مردان اهمیت می‌دهند ورزش زنان را هم در کانون توجهات قرار دهند، اظهار کرد: چند سال پیش من به همراه مهدیس حبیبی، طاهره حضوری و مریم امیدی به عنوان مستعدترین جوانان آسیا انتخاب شدیم اما مسئولان اهمیتی به این موضوع ندادند. در صورتی که در سایر کشورها به استعدادهای خاص و ناب اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مواردی چون اعزام به اردو یا مسابقات همواره اولویت اعزام با پسران است، افزود: در بحث امکانات همیشه بهترین‌ها متعلق به پسران بوده است. برای انتخاب قایق ما مشکل داریم؛ چراکه بهترین قایق‌ها را پسران انتخاب می‌کنند و ما مجبوریم با قایق‌هایی دیگر پارو زده و تمرین کنیم.

عضو تیم ملی روئینگ بانوان کشورمان در ادامه عنوان کرد: اردوهای تمرینی پسران سه یا چهار ماه زودتر از دختران آغاز می‌شود و این ضربه بزرگی به دختران در راه آماده‌سازی می‌زند؛ اینها تفاوت‌هایی است که بر سر راه دختران ورزشکار چون مانعی بزرگ وجود دارد و آنها را اذیت می‌کند.

وی گفت: دختران مشکلاتی چون تحصیل هم دارند و در برخی مواقع دانشگاه با ورزشکاران همکاری نمی‌کند. امیدواریم در این زمینه فدراسیون و دانشگاه‌ها به تفاهم لازم برسند تا ورزشکاران با فراغ‌بال به فکر موفقیت و کسب افتخار برای میهن باشند.

کرمی با اشاره به سایر مشکلات ورزش بانوان اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران زن داشتن حقوقی ناچیز است که به هیچ عنوان به چشم نمی‌آید. حقوقی که برای ورزشکاران خانم در نظر می‌گیرند شاید به اندازه مبلغ یک کفش ورزشی هم نباشد!

گفتنی است؛ مریم کرمی متولد سال 1375 در همدان است. ورزش را از 6 سالگی و با تشویق پدرش در رشته کاراته آغاز و به مدت 12 سال در این رشته کار کرد. کرمی که رؤیای سکوی المپیک را در سرمی‌پروراند تصمیم گرفت از کاراته که آن زمان المپیکی نبود به سمت ورزشی المپیکی تغییر مسیر دهد. قایقرانی بهترین انتخاب او بود. سال 91 در عین شایستگی قهرمان استان شد. یکسال بعد همراه با تیم ملی در رده سنی جوانان، با ترکیب مهدیس حبیبی، مریم امیدی و طاهره حضوری در رشته قایقرانی چهارنفره دوپارو نایب قهرمان آسیا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار