سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان همدان با اشاره به اینکه در بخش طرح‌های خوداشتغالی نیز سهمیه شهرستان همدان 1564 نفر بااعتبار31 میلیارد و 346میلیون تومانی در نظر گرفته‌شده است بیان کرد: تا پایان مهرماه امسال نیز آمار بیمه‌شدگان اجباری در همدان به 2 هزار و 280 نفر افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۵۳۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 12 December 2017
سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی همدان گفت: سهمیه در نظر گرفته‌شده در بخش ثبت‌نام کارورزان برای شهرستان همدان ۱۳۱۲ نفر است که طبق آخرین آمار اخذشده از سامانه تا امروز۸۶ واحد پذیرنده و ۲۹۷۹ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش تسنیم،جمال حداد همدانی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان همدان اظهار داشت: سهمیه اشتغال شهرستان همدان در سال 96 برابر با 5 هزار 931 نفر تعیین‌شده است و هزار و 162 نفر نیز تا 19 آذرماه  امسال در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بابیان اینکه  بررسی آمار نشان می‌دهد تاکنون یک‌چهارم از سهمیه در نظر گرفته‌شده برای شهرستان همدان یعنی معادل 20 درصد محقق شده است گفت: در بخش سهمیه مشاغل خانگی نیز سهمیه 6 میلیارد تومانی به همدان اختصاص‌یافته است که از این میزان با 422 طرح به ارزش 3 میلیارد و 870 میلیون تومان به مراکز مربوطه  معرفی‌ و بیش از 2میلیارد تومان آن محقق شده است.

 سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان همدان  با اشاره به اینکه در بخش طرح‌های خوداشتغالی نیز سهمیه شهرستان همدان 1564 نفر بااعتبار31 میلیارد و 346میلیون تومانی در نظر گرفته‌شده است بیان کرد: تا پایان مهرماه امسال نیز آمار بیمه‌شدگان اجباری در همدان به  2 هزار و 280 نفر افزایش‌یافته است. 

وی درباره تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای جهاد کشاورزی همدان نیز ابراز کرد: 3میلیارد و 284میلیون تومان تسهیلات آبیاری بلاعوض برای 1295 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان در نظر گرفته‌شده است که از این مقدار  833 هکتار  برای دریافت تسهیلات معرفی‌شده و 618 هکتار نیز تسهیلات لازم را دریافت کرده‌اند.

حدادهمدانی افزود: در بخش جذب کارورزها و معرفی آن ها به بنگاه‌های شغلی نیز به دلیل برخی توقعات نامناسب ایجاد شده  در ثبت‌نام کنندگان، این طرح با استقبال کمی روبه‌رو گردید هرچند طبق آخرین آمار تا امروز 30 کارورز به بنگاه‌های مربوطه معرفی‌شده‌اند.

وی ابراز کرد:  سهمیه در نظر گرفته‌شده در بخش ثبت‌نام کارورزان برای شهرستان همدان 1312 نفر است که  طبق آخرین آمار اخذشده از سامانه ثبت‌نام کارورزان تا امروز86 واحد پذیرنده و  2979 نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 2359 نفر واجد شرایط بوده و 30 از آنها نیز به واحدهای پذیرنده معرفی‌شده‌اند.

سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان همدان با اشاره به اینکه منابع تسهیلات برای حمایت و ایجاد اشتغال  همدان در سال 96 شامل طرح‌های "بسته رونق در تولید" یا بهین یاب، اشتغال فراگیر و سامانه کارا، اشتغال روستایی ،مشاغل خانگی و خوداشتغالی می‌شود تصریح کرد: در بخش اجرای بسته رونق تولید، شاهد پیشرفت 60درصدی در شهرستان همدان بودیم.

وی با تأکید بر اینکه این بسته شامل بنگاه‌های خرد و کوچک و بنگاه‌های متوسط می‌شود که هرکدام از این بنگاه‌ها به ترتیب می‌توانند از تسهیلات یک و3 میلیارد تومانی،  بهره‌مند شوند، عنوان کرد: در بخش بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی نیز سقف تسهیلات بر اساس نیاز برای واحدهای کوچک یک میلیارد تومان، واحدهای متوسط تا 6میلیارد تومان و بنگاه‌های بزرگ تا 15میلیارد تومان تعیین‌شده است.

حداد همدانی بابیان اینکه در اشتغال فراگیر سهم شهرستان 106میلیارد تومان معین شده است که توسط بانک‌های عاملی مانند، سپه، تجارت توسعه و تعاون و غیره در همدان پرداخت می‌شود  ابراز کرد: طرح اشتغال فراگیر عمومی‌تر بوده و در راستای ایجاد توسعه و حفظ واحد‌های تولیدی مصوب شده است به همین دلیل دارای یارانه بوده و نرخ سود تسهیلات آن نیز برابر نرخ سود سال 96 است .

وی افزود:در بخش تسهیلات اشتغال روستایی اگرچه سهمیه استان و به‌تبع آن شهرستان همدان مشخص نشده است اما اعتبار این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین‌شده و تسهیلاتی بیش از 10  میلیارد تومانی را شامل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار