کد خبر: ۵۳۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 11 December 2017
تابناک / عضو هیئت رئیسه فوتبال گفت: ۹۹ درصد از کسانی که امروز در عرصه خصوصی سازی به ورزش پا می‌گذارند بدهکاران بزرگ بانکی هستند که از ورود به ورزش اهدافی غیر ورزشی دارند.

صادق درودگر مدیر عامل سابق تیم ملوان بندر انزلی وعضو هیئت رئیسه فوتبال درگفت و گو با رادیو درباره خصوصی سازی در ورزش اظهار کرد: برای خصوصی سازی به اراده ملی نیازمندیم که من فکر می کنم وجود ندارد. من چندین بار طرح خصوصی سازی را ارائه داده ام اما کسی توجهی نکرد. در سند راهبردی نظام اقتصادی و اجتماعی 1404 جمهوری اسلامی ایران آمده است که در سال 89 باید تمام باشگاه ها به بخش خصوصی واگذارمی شد اما این اتفاق رخ نداد، کسی هم اعتراضی نکرد. چرا دولت در بخش صنعت همه چیز را خصوصی کرده است اما حاضر نشد باشگاه های فوتبال زیان ده را به دست مردم بسپارد.

او افزود: 99 درصد از کسانی که امروز در عرصه خصوصی سازی به ورزش پا می گذارند بدهکاران بزرگ بانکی هستند که از ورود به ورزش اهدافی غیر ورزشی دارند. سرمایه گذار عاقل از آن جا که ورزش سود دهی ندارد، در این بخش سرمایه گذاری نمی کند.

درودگر ادامه داد: دو اصل مهم کپی رایت و تی وی رایت که بزرگترین منبع درآمد باشگاه ها هستند در نظام جامع باشگاه داری لحاظ نشده است. در دنیا نظام باشگاه داری تعریف شده است و دولت باید تنها آن را حمایت و نظارت کند تا در جهت فعالیت های اقتصادی و سلامتی مردم قدم بردارند. امروز به دلیل نبود امکانات ورزشی مردم به سرطان، افسردگی و دیابت دچار هستند. درقانون اساسی بهداشت و آموزش رایگان اعلام شده است اما کسی توجهی نمی کند.

مدیر عامل سابق تیم ملوان بندرانزلی خاطر نشان کرد: باید به باشگاه داری به شکل یک صنعت نگاه کرد. صندوق توسعه ملی باید برنامه های باشگاه ها را مطالعه کند و بعد از بررسی آن به باشگاه ها کمک مالی کند. نظام جامع باشگاه داری باید مشکل سربازی را حل کند، فرآیند مالیات را تسهیل ببخشد، حق پخش تلویزیونی را فراهم کند و موجب افزایش درآمد کانون های هواداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار