خشوعی با بیان اینکه کشمش ملایر کاهش ۱۶ درصدی دارد، یادآور شد: سفال ۶ میلیون دلار، کشمش ۲۳ میلیون دلار، سیمان ۱۲ میلیون دلار، سیب‌زمینی ۵ میلیون دلار، شوروترشیجات ۴ میلیون دلار و گونی پلاستیکی ۲ میلیون دلار صادر شده است.
کد خبر: ۵۳۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷ 10 December 2017
مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش 11 درصدی ارزش صادرات استان همدان در 8 ماهه امسال خبر داد و گفت: در 8 ماهه امسال ۴۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۵ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد ازنظر ارزش دلاری افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا؛ جمال خشوعی اظهار کرد: صادرات 418 هزار تن کالا از گمرک استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی 8 ماه گذشته،  تصریح کرد: بیشترین صادرات انجام شده از گمرک استان مربوط به صادرات کشمش بوده که 24 درصد کل صادرات استان را به خود اختصاص داده و کمترین صادرات استان گونی پلاستیکی با سهم 2 درصدی از کل صادرات است.

خشوعی با بیان اینکه کشمش ملایر کاهش ۱۶ درصدی دارد، یادآور شد: سفال ۶ میلیون دلار، کشمش ۲۳ میلیون دلار، سیمان ۱۲ میلیون دلار، سیب‌زمینی ۵ میلیون دلار، شوروترشیجات ۴ میلیون دلار و گونی پلاستیکی  ۲ میلیون دلار صادر شده است.

وی آمار واردات از گمرک استان را ۳۲ میلیون دلار دانست و گفت: در 8 ماهه امسال ۱۲ هزار تن کالا از گمرک استان وارد شده که از نظر ارزش دلاری ۹۹ درصد افزایش و از نظر وزنی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان خاطرنشان کرد: کل واردات از این گمرک مواد اولیه و خطوط  تولید در راستای حمایت از تولید و اشتغال بوده است.

خشوعی با اشاره به راه‌اندازی و اجرای صحیح سامانه جامع امور گمرکی، اظهار کرد: تسریع در ترخیص کالای صادراتی و وارداتی، اختصاص تسهیلات ویژه به واردکنندگان مواداولیه و خطوط تولید طبق بسته حمایتی از تولید منجر به رضایتمندی اکثریت تجار و تولیدکنندگان از نحوه ترخیص کالا در گمرک همدان شده است.

وی با تأکید بر رضایت مسئولان استان به ویژه استاندار از عملکرد گمرک همدان، بیان کرد: اتصال ۱۱ سازمان مرتبط با امور ترخیص کالا با سامانه جامع و صدور مجوزهای مربوطه از طریق سامانه و در زمان کوتاه از اقدامات شاخص گمرک استان همدان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار