فرماندار شهرستان نهاوند از جمع آوری یک میلیارد و۱۵۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵ 10 December 2017
فرماندار شهرستان نهاوند از جمع آوری یک میلیارد و۱۵۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ کریم حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند تصریح کرد: پس از وقوع زلزله کرمانشاه تاکنون یک میلیارد و۱۵۰ میلیون تومان انواع کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط مردم، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، کمیته امداد و ادارات جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه این کمکها به غیر از کمک‌های ارسالی هلال احمر شهرستان بوده است افزود: ۲۷ اکیپ نیز از بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و سایر ادارات شهرستان اعزام شده است.

آمادگی نسبی در شهرستان نهاوند برای وقوع زلزله وجود دارد

فرماندار شهرستان نهاوند با تاکید براینکه این شهرستان از جمله شهرهای زلزله خیز کشور است افزود: آمادگی نسبی در استان همدان برای مقابله با این بحران وجود دارد.

وی ادامه داد تمامی اطلاعات پایه‌ای از روستاها و شهرهای تابعه شهرستان نهاوند جمع آوری شده و شناسنامه آنها تهیه شده تا در صورت بروز حادثه کمک‌های لازم ارائه شود.

وی یادآور شد: در شهرستان نهاوند محلی برای اسکان موقت زلزله زدگان در صورت وقوع زلزله پیش‌بینی شده تا در این محل چادر نصب شود چرا که در این محل خدمات پایه‌ای همچون آب و برق و گاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های نهاوند در برابر زلزله مقاوم سازی شده‌اند، تصریح کرد: در راستای مدیریت بحران نیز اقدام به شناسایی مکان‌های غیرمقاوم کرده‌ایم تا با بررسی کارشناسان مقاوم سازی شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار